تصویب سند جامع طرح آمایش مراکز لجستیک کشور

تصویب سند جامع طرح آمایش مراکز لجستیک کشور

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست دوم ستاد مراکز لجستیک کشور با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در محل وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه، سندآمایش مراکز لجستیک کشور که به همت دفتر طرح جامع و مدل­های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شده است، مورد تصویب قرار گرفت و همچنین شامل سازمان‌های مسئول احداث و بهره برداری این مراکز مشخص شدند.

آخوندی در این جلسه، با اشاره به اهمیت تشویق رقابت در مراکز لجستیک گفت: هنگام واگذاری مدیریت و بهره‌برداری این مراکز به بخش خصوصی، باید تمهیداتی ایجاد شود که از انحصار خصوصی جلوگیری شده و رقابت تشویق شود.

وی ادامه داد: حاکمیت باید بتواند در این مراکز از حق انحصاری خود برای سیاست‌گذاری تعیین مقررات استفاده کرده و بانی ایجاد رقابت در این مراکز شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر اهمیت جنبه حقوقی واگذاری بهره‌برداری و قطعه‌بندی مراکز لجستیک تاکید کرد و گفت: برای تنظیم قراردادهای معتبر لازم است از مشاوران و کارشناسان برجسته حقوقی کمک گرفته شود.

مرتضی بانک نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای گسترش لجستیک گفت: تهیه سند جامع طرح آمایش لجستیک کشور از جمله اقدامات برجسته وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با تهیه این سند اقدام بزرگی را انجام داده است، چراکه اکنون هم نقشه راه مراکز لجستیک مشخص است و هم از پراکندگی و هدررفت منابع جلوگیری می‌شود.

گفتنی است نمایندگانی از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و بخش خصوصی نیز در نشست دوم ستاد مراکز لجستیک کشور حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این سند مراکز لجستیک به ترتیب اهمیت به صورت شهر لجستیک، دهکده لجستیک، پارک لجستیک که خود در دو شق پارک عمومی و پارک اختصاصی تعریف می‌شود، تقسیم بندی شد.

طبق این سند ۵۸ پهنه برای احداث مراکز لجستیک شناسایی شده و نهادهای متولی این مراکز و وضعیت دولتی بودن یا خصوصی بودن آن‌ها به تصویب رسید. این سند به زودی با امضای وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود. در گام بعدی متولیان توسعه و بهره‌برداری هر مرکز باید نسبت به نقطه‌یابی دقیق تاسیس این مراکز در هر پهنه، انتشار فراخوان و جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات