توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به ایجاد پارک‎‌های موضوعی

توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به ایجاد پارک‎‌های موضوعی

توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به ایجاد پارک‎‌های موضوعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، همزمان با هفته دولت و در آستانه عید سعید غدیرخم،  بوستان موضوعی دانش با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان و مدیران شهری افتتاح شد.

سیدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر، اظهارکرد: طی دهه های گذشته اقبال عمومی در شهرسازی و حوزه افزایش تعاملات مردم با یکدیگر در فضای شهری بیشتر به سمت فروشگاه های بزرگ و چندبخشی و در فضاهای بسته سوق یافته است.

مهدی‎نیا با بیان اینکه این فرآیند طی سالهای اخیر به شهرهای ایران نیز رسیده و موج ساخت مجتمع های تجاری شکل گرفته است، گفت: در قبال این رویکرد نو، توسعه آشتی مردم با محیط زیست و پارک‌ها بعنوان یک دغدغه محسوب می‌شود؛ به همین‌منظور پارکهای موضوعی از دهه ۸۰ میلادی در شهرهای بزرگ دنیا شکل گرفت و طی چندسال اخیر در کشورما نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال اخیر پارک‌های موضوعی مناسبی در کشور احداث شده که مشهد نیز از آن بی‌بهره نبوده است؛ «بوستان موضوعی دانش» از این دست پروژه‌ها بوده که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم و همچنین مطالعاتی برروی پروژه‌های دیگری همچون پارک مینیاتوری و باغ گیاه‌شناسی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در تشریح برنامه‌های آینده مدیریت شهری با محوریت مذکور، گفت: مطالعات این پروژه‌ها کامل شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث مجموعه باغ پرندگان و بوستان آبراهه باشیم.

مهدی‌نیا با بیان اینکه مجموعه پارک ملل نیز با حضور ۸ کنسولگری مستقر در شهر مشهد احداث خواهد شد، تصریح کرد: در این پارک، کنسولگری‌ها آورده های فرهنگی خود را به منصه ظهور می‌رسانند و به در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اظهارکرد: در دوره پنجم شورای شهر مشهد شاهد مطالعات و راه‌اندازی پارک‌های موضوعی دیگری خواهیم بود و امیدواریم در این مسیر شاهد کمک و همراهی دستگاه های ذی‌ربط و دولت محترم باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات