عزاداری حسینی تبیین پیام آزادی نهضت عاشوراست

عزاداری حسینی تبیین پیام آزادی نهضت عاشوراست

به گزارش شهریاربه نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  در همایش شاه حسین گویان تبریز در بیت امام جمعه افزود: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یادها زنده نگه می دارد.
وی اظهار داشت: حرکت خودجوش هیات های عزاداری حسینی بدون هیچ تبلیغی از سوی دل‌های آگاه و عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع)، اهداف نهضت عاشورا برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این حرکت‌های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام انجام می شود، یادآوری کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی انجام شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، ادامه داد: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی در ایام ماه محرم، در کوچه پس کوچه‌های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل شنیده می‌‎شود.
وی گفت: شبکه‌های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: قمه زنی از کارهایی است که تشیع انگلیسی تلاش می کند با ترویج آن، شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری امام حسین(ع) برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیات های مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.
وی گفت: در کنار برپایی مراسم‌های عزاداری، توجه به فرهنگ و آداب دینی نیز امری ضروری است و در هیات‌های حسینی باید از روحانیان، اساتید و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اخلاص در عزاداری‌ها از عاشقان سید و سالار شهیدان خواست با نام و نیت الهی در عزاداری ها حاضر شوند و با خلوص نیت نام مبارک ائمه معصومان را بر زبان جاری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات