شهرداری به دنبال درآمد پایدار و مشارکت در سرمایه گذاری است/ طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج از اداره امور مالیاتی

شهرداری به دنبال درآمد پایدار و مشارکت در سرمایه گذاری است/ طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج از اداره امور مالیاتی





محمد احمدی: حوزه معاونت اداری و مالی شهرداری کرج با برنامه‌ریزی‌ها و از طریق واحدهای زیرمجموعه‌ی خود سعی داشته در راستای برون رفت از شرایط موجود و کاهش مشکلات فراروری شهرداری از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کند و اگر چه در این مسیر با چالش هایی روبرو بوده ایم اما با توصیه‌ها و راهکارهای ارایه‌ شده توسط سرپرست شهرداری تا حد زیادی در این عرصه موفق بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رکود و شرایط نامناسب اقتصادی با همکاری شورای شهر همدلی خوبی به وجود آمده است و خوشبختانه به نحو مطلوبی ماموریت‌ها اجرا می‌شود.

این مسئول افزود: میزان و کنترل بدهی در شهرداری ها با توجه به نوع و ماهیت آن ها و متناسب با بودجه سالیانه آن ها، پایش می شود که این موضوع در شهرداری کرج نیز به صورت مستمر انجام می پذیرد.

احمدی بیان کرد: با توجه به وضعیت رکود حاکم مشکلات نقدینگی روند پرداخت های شهرداری به قوت خود باقی مانده است و با تدبیر همه مسئولین به رغم رکودی که در تمام سال ها داشته ایم تاکنون معوقه ای در خصوص حقوق و مزایای پرسنل شهرداری، پرسنل تامین نیرو و پرسنل خدمات شهری و فضای سبز نداشته ایم.

مدیر کل مالی شهرداری کرج به تهیه گزارش های مالی و تراز نامه و همکاری در تهیه تفریغ بودجه اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی شورای محترم کرج تفریق بودجه تا پایان سال ۹۵ به تصویب رسیده است و تفریق ۹۶ حسب دستور ریاست کمیسیون بودجه در کارگروهی بررسی و نتایج آن به کمیسیون تلفیق جهت جمع بندی گزارش تفریق ۹۶ ارایه شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرداری کرج از جمله کلانشهرهایی است که با پیگیری جدی تسریع تفریق را در برنامه کاری خود در هر سال کاری انجام داده است.


طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج از اداره امور مالیاتی
مدیر کل مالی شهرداری کرج با تاکید بر پرداخت بدهی به شهرداری توسط دستگاه‌ها و اداراتِ بدهکار، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها و ادارات بدهی زیادی به شهرداری دارند که متاسفانه عدم همکاری آن ها در پرداخت بدهی مشکلات زیادی را برای شهرداری به وجود آورده است که موضوع وصول مطالبات شهرداری از این ادارات با جدیت در دستور کار قرار گرفته و البته  همکاری و مساعدت استانداری و فرماندار ی را در جهت وصول این مطالبات نباید فراموش کرد.

وی ادامه داد: شهرداری کرج به استناد تبصره ۷ ماده ۹۷ قانون ارزش افزوده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از اداره امور مالیاتی طلبکار است که علی رغم پی گیری های متعدد تاکنون موفق به وصول نشده است.


شهرداری هیچ معوقه ای بابت بیمه، مالیات، حقوق جاری ندارد
وی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان  پتانسیل درآمدی در شهرداری است، بیان کرد: برای برون رفت از بحران مالی تهیه و تنظیم لوایح، تبدیل مطالبات نقدی به تهاتر که به تصویب شورا رسیده است بسیار کارگشا است.


بانک شهر پتانسیل بالا و عالی دارد
احمدی افزود: بانک شهر پتانسیل بالا و عالی دارد و در صورتیکه بانک مرکزی ایران اجازه را به بانک ها از جمله به بانک شهر بدهد در قبال مطالبات فوق به صورت تهاتری از آنها ملک برداشته شود و کلیه سهامداران و بانک شهر علاوه بر تسویه دیون معوقه بدهکاران به سود قابل توجهی با توجه به افزایش رشد قیمت زمین و مسکن خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در تلاش برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت مشکلات و شرایط هستیم؛ ضمن آن که مدیریت شهری نیز بخش عمده ای از توسعه عمران شهری خود را مدیون همکاری بانک شهر و مجموعه مدیران آن است.

به گفته احمدی؛ بالغ بر ۱۰۰ هزار برگ چک از سال ۹۲ تاکنون صادر شده است که بنابر تایید بانک هیچ کدام برگشت نشده است.

وی با اشاره به افزایش سود سهام بانکِ شهر افزود: تعداد سهام بانک شهر از ابتدای سال ۸۷ مبلغی بالغ بر ۱۰۵ میلیون بود که هم اکنون به یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم رسیده است که این یکی از اقدامات عملی شورا و شهرداری کرج در روان سازی درآمدهای پایدار به شمار می رود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات