سرلشکر صفوی: شهری به تمیزی و پاکیزگی تبریز ندیده‌ام

سرلشکر صفوی: شهری به تمیزی و پاکیزگی تبریز ندیده‌ام

به گزارش شهریار، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز افزود: لازم است از مسئولان شهری که وظیفه پاکیزه سازی شهر را بر عهده دارند به دلیل عملکرد خوب و موثرشان تشکر کنم .

دستیار عالی فرمانده کل قوا با اشاره دوباره به سرسبزی، آبادی و تمیزی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: از دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های آذربایجان می‌خواهم که علم و دانش خود را در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در منطقه آذربایجان در زمینه برنامه ششم کشور به کار گیرند .

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه عمرانی کشور کم بوده و ۶۰ الی ۷۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود، افزود: از خیران دانشگاه ساز استمداد می‌طلبیم که به دانشگاه‌ها کمک کنند؛ زیرا دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولاتی است که ایران اسلامی را آباد و مقتدر می‌کند .

مشاور عالی فرمانده کل قوا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ۱۰ هزار شهید قهرمان آذربایجان و علمای مجاهد این خطه، اظهار کرد: بنده ۴۷ سال پیش(در سال ۵۰) وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته زمین شناسی فارغ‌التحصیل شدم و علمی که آموختم را در دفاع از کشور به کار گرفتم .

وی با تاکید بر اینکه اخلاق، تواضع و شجاعت اساتید خود در دانشگاه تبریز را فراگرفتم و آموختم که با مردم متواضع بوده و در دفاع از ملت و کشورم شجاع باشم، خاطرنشان کرد: آنچه که در این دانشگاه آموختم در توسعه و سازندگی کشورمان و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفتم .

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید علوم خود را در تامین منابع آب، کشاورزی و استحصال معادن در آذربایجان و در توسعه صنعت در معادن مس، طلا و… به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این معادن ظرفیت بزرگی برای توسعه آذربایجان‌شرقی محسوب می شوند .

وی دضمن تاکید بر اینکه، از دانشگاه‌ها می‌خواهم که در حل مسائل اجتماعی منطقه آذربایجان کمر همت بسته و فعالیت کنند، افزود: دانشگاه‌ها علوم خود را برای حل مشکلات اجتماعی و معضلات به کار گرفته و مشکلاتی چون حاشیه‌نشینی را به گوش مسئولان برسانند .

دستیار عالی فرمانده کل‌قوا با بیان اینکه ایران به عنوان پایتخت اسلام ناب محمدی مطرح است، تاکید کرد: امید است ایران اسلامی به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه تا سال ۱۴۰۰ بتواند با سایر دانشگاه‌ها تعاملات علمی و دانشجویی داشته باشد .

گفتنی است، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۰ یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در رشته‌ی زمین شناسی بوده است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات