رئیس شورای اسلامی شهر ابهراز کاهش درآمدهای شهرداری ابهر از محل ارزش افزوده خبر داد

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر طی مراسمی از خبرنگاران فعال شهرستان با اهداء لوح و هدایایی در سالروز شهادت شهید صارمی و رو زخبرنگار در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ابهر تجلیل  به عمل آمد

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و تجلیل از خبرنگاران شهر ضمن تبریک این روز فرخنده خدمت تمامی تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند بیان کرد اخباری که از سوی خبرگاران منعکس میشود باید شفاف و بدور از هر گونه اغراض سیاسی باشد .

مصطفی محمودی با تاکید بر اینکه کار صادقانه خبرنگاران در جامعه سبب می شود شفافیت و صداقت جایگزین کدورت شود ادامه داد : خبرنگاران باید تلاش کنند علاوه بر انعکاس مشکلات عملکردهای مثبت را نیز گزارش کنند .

وی در ادامه  با تاکید بر اینکه علی رغم تمامی مشکلات مالی مجبور هستیم به بحث زیر ساخت ها توجه ویژه داشته باشیم عنوان کرد : پاسخگویی به مطالبات مردم از مهم ترین وظایف مسئولان است .

وی تاکید کرد : با توجه به مشکلات مالی ، شورا و شهرداری با تمام توان تلاش کرده است از حواشی بکاهد و با ارتباط و تعامل با سایر ارگان ها از کورسوهای امید برای عمران شهری حداکثر استفاده را نماید.

این مسئول با اشاره به برخی از بد اخلاقی های فضای مجازی ، عنوان کرد متاسفانه عده ای در فضای مجازی به بحث نواحی و مناطق و بالا شهر و پایین شهر دامن می زنند که این امر اصلاً به نفع شهر نیست .

محمودی با تاکید بر اینکه بودجه سالانه همه نواحی شهر بر حسب جمعیت و مساحت تعیین شده است اظهار کرد: نگاه واحد و به دور از تبعیض به همه نقاط شهر وجود دارد .

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی میان اعضای شورای شهر وجود ندارد اظهار کرد : شورا با همه توان از شهردار انتخابی خود حمایت خواهد کرد .

وی تصریح کرد: در حال حاضر کاهش اعتبارات شهرداری ابهر از محل ارزش افزوده یکی  از مهم ترین چالش های پیش روی شهرداری ابهر در پروژه های عمرانی است .

در ادامه جلسه  محمدرضا ذوالقدریها شهردار ابهر  در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد : روز خبرنگار  فرصت ارزشمندی برای پاسداشت تمام فرهیختگانی مانند شهید صارمی است که جان خود را در راه روشن فدا کردند .

وی عنوان کرد تیز هوشی ، انتقال اخبار درست ، رعایت جانب امانت ، انتشار بدون ابهام و کنایه اخبار و بی طرفی از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار است .

ذوالقدریها با اشاره به مشکلات پیش روی شهرداری در طی یک سال گذشته ، عنوان کرد سال ۹۶ پس از تحویل شهرداری با کسری ۱۵ میلیاردی بودجه شهرداری از محل درآمد ارزش افزوده مواجه بودیم که این مبلغ در بودجه ۴۰ میلیاردی شهرداری مبلغ  قابل توجهی است و پر کردن جای آن در شش ماهه اول سال کار سختی بود .

وی با بیان اینکه از ویژگی های بودجه ۹۶ برای جبران این خلا کاهش هزینه جاری بود اظهار کرد با انضباط مالی که در شهرداری حاکم شد ۸ میلیارد تومان از بدهی های شهرداری از مجموع ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه ۹۷ بیشتر توجه به پروژه های زیر ساختی و کیفیت پروژه ها است اظهار کرد : در این بودجه اعتقاد بر کارهایی که کمیت دارند اما کیفیت ندارند نداریم هم چنین پروژه هایی در این بودجه تعریف شده است که نیاز مردم را بر آورده می کند .

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه اکثر پروژه های عمرانی که در بودجه پیش بینی شده است  محقق شده است ادامه۹ داد : در حال حاضر ۲۰ پروژه در نواحی مختلف شهر در حال اجرا است که امیدواریم با همراهی مردم این پروژه ها در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت به ثمر بنشیند .

این مسئول با بیان اینکه قیمت قیر در سال جاری از ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافت ، عنوان کرد : علی رغم این افزایش قیمت امسال ۱۱ هزار تن آسفالت در شهر ریخته شده است .

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه در این شرایط اقتصادی پروژه هاباید بر حسب اولویت باشند اظهار کرد : از مهمترین پروژه های شهرداری در سطح شهر می توان به بهسازی بلوار شهداء احداث دیوار سنگی ابهر رود احداث دیوار سنگی قورو چای ، احداث فرهنگسرا و کتابخانه حسین آباد ، باز گشایی خیابان خیام ، جدول گذاری ، تعریض پل تخت کورپی و باز طراحی و بهسازی پارک پردیس ابهر اشاره کرد .

وی با بیان اینکه مشکلاتی که برای شرکای شهرداری در ساخت مجتمع تجاری ارغوان به وجود آمده بود که اواخر سال قبل حل شد ، اظها ر کرد : امیواریم با شروع کار سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه ها باشیم .

وی با اشاره به اقدام  شتاب زده در راستای آماده سازی سالن ۹ دی جهت افتتاح  اظهار کرد : سالن ۹ دی ابهر که برای احداث آن ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است از بزرگترین و زیباترین سالن های استان  است که متاسفانه اقدامات  شتاب زده جهت آماده سازی برای افتتاح آن  باعث بروز مشکلاتی شده است و در حال حاضر برای تهویه مطبوع آن ( سیستم سرمایشی و گرمایشی) اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیون تومان مورد نیاز است .

شایان ذکر است در ادامه این نشست هر یک از خبرنگاران محترم حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان با اهداء لوح و هدایایی از خبرنگاران شهر تقدیر به عمل آمد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات