دبیر پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان اعلام کرد : حضور ۴ سفیر و ۱۰ گروه اقتصادی ، فرهنگی در جشنواره /برپایی نمایشگاه با ۲۰۰ غرفه

دبیر پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان اعلام کرد : حضور ۴ سفیر و ۱۰ گروه اقتصادی ، فرهنگی در جشنواره /برپایی نمایشگاه با ۲۰۰ غرفه

رضا زارع زاده دبیر پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان  در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و از ۹ استان در بحث صنایع دستی و غذایی ، پوشاک و ادوات کشاورزی حضور دارند.

وی افزود : برای تولیدکنندگان شهرستان دامغان در نمایشگاه تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر دامغان عنوان کرد : در کنار نمایشگاه برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شود که به فضای نمایشگاه نشاط می بخشد و همچنین پنج جشن بزرگ با حضور گروه های هنری مختلفی از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان، مازندران و سمنان هر شب در پارک بانوان برگزار خواهد شد.

زارع زاده اظهار کرد: آئین شکرگزاری، تجلیل از باغداران و تولید کنندگان و فعالان صنعت از برنامه های این جشنواره است.

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی بورس با حضور معاون بورس ایران و کشت و فرآوری گل محمدی با حضور  حجازی پدر گلاب گیری ایران و آموزش بازاریابی با حضور اساتیدی از دانشگاه تهران و بورس کلای ایران خبر داد و  گفت: به کسانی که در این کارگاه های آموزشی شرکت می کنند از طرف دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص) گواهی نامه اعطا می شود.

دبیر جشنواره پسته بیان کرد : مهمان اصلی جشنواره مردم هستند و با انجمن دوستی جمهوری اسلامی ایران مذاکره شده تا از ۴ سفیر و ۱۰ گروه اقتصادی برای حضور در جشنواره دعوت شوند، از استاندارهای استان های همجوار، مدیران کل، رئیس کمیسیون کشاورزی و تلفیق و همچنین از وزیر محترم و معاونین جهاد کشاورزی دعوت به عمل آمده است.

وی افزود : ۱۰۰ لیدر گردشگری از تهران و استان های همجوار دعوت شده ودر طول مدت برگزاری جشنواره از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری دامغان بازدید کنند که امیدواریم بعد از جشنواره تحول خوبی در بحث گردشگری شهرستان داشته باشیم.

لازم به ذکر است که جشنواره پسته دامغان ۱۲ لغایت ۱۶ شهریور ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات