اولین نشست نخبگان فرهنگی بانوان شهرستان مهدیشهر برگزار شد

اولین نشست نخبگان فرهنگی بانوان شهرستان مهدیشهر برگزار شد

اولین نشست نخبگان فرهنگی بانوان شهرستان مهدیشهر با حضور #شهردارمهدیشهر، #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر و جناب بتوئی مشاور شهردار برگزار شد.

◽️برخی از موضوعات مطرح شده توسط #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر و بانوان حاضر در جلسه:

◽️معرفی فرهنگی شایسته شهر مهدیشهر جای بحث و تبادل نظر دارد و نیازمند عزم همگانی می باشد ، جامعه جهانی و همچنین ایرانی به سرعت به سمت آگاهیهای زنانه در حال حرکت می باشد و اگر در این مسیر روشهای نوین آموزش ، آسیب شناسی اجتماعی ، پذیرش باورهای نسل جدید در فضای گفتگوی آزاد  ، نشاط و امید اجتماعی و….. خصوصا در مورد دختران جوان صورت نگیرد در آینده با مشکلات و بحرانهای بیشتری روبرو خواهیم شد.

◽️در این زمینه می شود با ارائه راهکارهایی اقداماتی را انجام داد از جمله: نصب المان هایی با موضوعات مختلف مانند شهدا، فرهنگ و حجاب، تاریخ کهن شهر، معرفی جاذبه ها، معرفی مفاخر و بزرگان و …

طراحی #دیوار_تاریخ_مهدیشهر و #دیوار_سنن در محلهای پرتردد شهر که در آن تاریخ ، مفاخر و سنن شهر با تصاویر و نوشتار کوتاه از گذشته تا به امروز ارائه گردد از اقداماتی است که نیازمند مطالعه وشناخت کافی جهت طراحی واجرا میباشد.

◽️باید توجه داشت که شهدای ایران زمین عزیز همه مردم هستند و نباید این دید وجود داشته باشد که شهدا مختص به گروهی خاصی می باشند. تمام کشورهای دنیا برای از جان گذشتگان در راه وطن و اهداف والای انسانی مکانهای یادبود دارند تا  ارزش از جان گذشتگی این عزیزان به جوانان گوشزد شود باید اقداماتی در جهت شناساندن شهدا و معرفی این بزرگواران برداشته شود تا ارتباط با شهدا بین همه مردم برقرار باشد.

◽️مسئولین شهر با کنار گذاشتن موازی کاری و هم جهت شدن با یکدیگر میتوانند در مباحث فرهنگی کارهای مفیدی برای شهر انجام دهند .

◽️متاسفانه شبکه های اجتماعی سنتی به شدت کمرنگ شده و آنچه در گذشته شاهد آن بودیم کمتر دیده می شود که معظلی بزرگ در بحث اجتماعی و فرهنگی است که امید داریم با مدیریت درست ، نیازسنجی امروز جوانان برای احیا شبکه های اجتماعی فیزیکی و همیاری مردم و تشکلها حضور هر چه فعالتر و با نشاط تر جوانان را در اجتماع داشته باشیم تا غرق شدن در دنیای مجازی جوانان و جامعه را از اهداف واقعی رشد و توسعه دور نکند .

◽️قطعا مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای شهر همواره در جهت اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی تلاش میکنند اما آنچه مهم است حضور سازمان های مردم نهاد و کمک در این عرصه است چرا که با کمک هم و فارغ از هر اختلاف نظری میتوان اقدامی مثبت را به سرانجام رساند که خوشبختانه در شهر مهدیشهر همیشه مردم و سازمان های مردم نهاد همراه بودند.

◽️بحث ورزش بانوان و نشاط اجتماعی بانوان نیز باید توسط تمام ارگانها و نهادهای مردمی توجه شود که در این راستا موضوعاتی در حال پیگیری است  که با توجه به محیا بودن شرایط اقدام خواهد شد.

◽️فرهنگ سازی در موضوعات مختلف  و از طرق گوناگون راهکاری است که هم موجب رشد و تعالی یک شهر می شود و هم تاثیر مثبتی روی جوانان و اقداماتی که انجام خواهند داد گذاشت (مانند طراحی بنرهایی در سطح شهر به جهت تشویق به احترام به شهروندان ، پدر و مادر، مقابله با تجمل گرایی ، ورزش و سلامت  ، توانمندی زن ایل سنگسری در گذشته و امروز و…)

◽️زن ایل سنگسری با داشتن حجاب در عین انجام اکثر فعالیتهای ییلاق و قشلاق توانمندی خود را ثابت کرده و مهر تایید بر این مدعی است که فلسفه حجاب با زن در پستوی خانه معنی پیدا نمیکند ، فلسفه حجاب یعنی حضور زن در عرصه های فعالیت در کنار مردان جامعه ، و امروز نوبت دختران نسل نو است تا ثابت کنند هنوز میتوان همچون زن توانمند ایل در همه عرصه ها با قدرت حضور داشت.

◽️قطعا دغدغه بانوان شهر، دغدغه مجموعه مدیریت شهری نیز خواهد بود و تمام تلاش ما پیگیری و رفع مشکلات و موانع مردم در حد توان خواهد بود

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مهدی شهر

    منبع خبر

    شورای شهر مهدی شهر

    شورای شهر مهدی شهر یک شورای شهر در شهر مهدى شهر می باشد

      نظرات