نقش پل دوم استراتژیک غدیر ،تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه

نقش پل دوم استراتژیک غدیر ،تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه

با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور در اصفهان؛
نقش پل دوم استراتژیک غدیر ،تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه/ اضافه شدن ۱۷۳ کیلومتر راه به شبکه راههای استان اصفهان
استان اصفهان یکی از قطب های حمل ونقل بار و مسافر کشور است که باید به مقوله توسعه راهها در این استان توجه ویژه ای شود.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور امروز با حضور در استان اصفهان، پروژه پل دوم استراتژیک و عظیم غدیر را بر روی رودخانه زاینده رود در محور اصفهان به شهرکرد افتتاح نمود.
معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشوردر آیینی که به همین مناسبت در محل پروژه واقع در شهرستان لنجان برگزارشد گفت: بخش عظیمی از حمل بار و مسافراز جاده های استان اصفهان عبور می کند که با توجه به مجاورت با ۹ استان و عبور کریدورهای شمال - جنوب و شرقی - غربی از جمله کریدورهای تهران – اصفهان – شیراز ، داران – الیگودرز به سمت خور و مشهد و تهران – اصفهان به سمت شهرکرد و خوزستان نقش استان اصفهان بسیار حائز اهمیت است.
حسن نیا گفت: استان اصفهان یکی از قطب های حمل ونقل بار و مسافر کشور است که لازم است به مقوله توسعه راهها در آن توجه ویژه ای شود .
وی بیان داشت: پل غدیر در محور اصفهان – شهرکرد با توجه به شرایط گردشگری و توریستی بودن منطقه، نقش بسزایی در کاهش زمان سفر در محور و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه ایجاد خواهد کرد.

حجت اله غلامی مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان نیزبا گرامیداشت هفته دولت، در این آیین بیان داشت: استان اصفهان به لحاظ قرارگیری در مرکز کشور و وجود صنایع مادر در آن و همچنین وجود مناطق گردشگری و توریست پذیری آن، حجم انبوهی از سفرها را به خود اختصاص داده که باید زیرساختهای خاص خودش را داشته باشد که با توجه به طرح جامع حمل ونقل و طرح آمایش استان لازم است به صورت ویژه به شبکه راهها پرداخته شود.
وی با توجه به افتتاحیه های هفته دولت در حوزه راه وشهرسازی اظهار داشت: در این هفته ۱۷۳ کیلومتر راه با صرف هزینه ۱۶۰۰ میلیارد ریال به سرجمع راههای استان اضافه شد که در جریان این افتتاحیه ها امروز شاهد به بهره برداری رسیدن پل دوم استراتژیک غدیر در محور اصفهان – شهرکرد هستیم .
مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به انتظار همه مردم استان و شهرستان به افتتاح پروژه پل غدیر افزود: با توجه به گردشگری بودن منطقه به ویژه در ایام تعطیل، این محور یکی از محورهای پرترافیک استان بوده که مردم انتظار افتتاح و به بهره برداری آن را می کشیدند که خوشبختانه با توجه به برنامه زمان بندی شده و با تامین اعتبارات لازم به افتتاح رسید.
گفتنی است در این سفر کلنگ احداث کمربندی باغبادران به چمها بطول ۳ کیلومتر و با برآورد هزینه ۹۰ میلیارد ریال به زمین خورد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات