فعالیت خودجوش مردم درپاکسازی طبیعت پارک ملی دنا از زباله

به گزارش اد ا ره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان - در این حرکت خودجوش  مردمی که در جمعه نهمین روز از شهریورماه ۹۷ صورت گرفت ,گروهی از دوستداران طبیعت کهگیلویه وبویراحمد  به صورت خانوادگی و مشارکتی,  بخشی از مسیر چشمه میشی کوه گل شهرستان دنا واقع در منطقه حفاظت شده و پارک ملی را از زباله های رها شده در آن پاکسازی کردند .
محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر ویژه از این اقدام فرهنگی گفت: متاسفانه مساله دفع و دفن زباله ها در هیچ کدام از شهرستانهای استان به صورت اصولی صورت نمی گیرد .

جعفری نژاد با  اشاره به اینکه مدیریت صحیح پسماند ۶ مرحله دارد افزود: متاسفانه دراستان فقط به مرحله دفن توجه شده است.
دبیرکارگروه مدیریت پسماند استان افزود: با هماهنگی و همکاری خوب معاونت عمرانی استانداری بعنوان رئیس کارگروه مدیریت پسماند, تا کنون در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته , اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و خواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فاصله زیادی وجود دارد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر ویژه از این حرکت خودجوش گفت: باید فرهنگ سازی شود و چنان کار شود , تا افراد بی مسئولیت و ناآگاه به محیط زیست , از ریختن زباله ها در حاشیه جاده ها و دامان طبیعت پرهیز نموده و  این اقدام ,  همکاری بیش از پیش دوستداران محیط زیست را می طلبد.
جعفری نژاد با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی زیست محیطی زمانبر بوده  و با کمک دوستداران و فعالین این بخش در استفاده از ظرفیت های فضاهای مجازی, میتوان این زمان را کوتاهتر نمود افزود:  گردشگر پذیر بودن مناطق حفاظت شده استان و آمار بالای بازدید کنندگان ازاین مناطق بویژه در ایام تعطیل , مسئولیت همه ما را درقبال حساسیت به مسئله حفظ محیط زیست دوچندان نموده که شایسته است , مردم به پیراستگی طبیعت خود  توجه داشته و نسبت به حساس سازی افراد خصوصا" نوجوانان  و نونهالان اقدام نمایند..

براساس این گزارش زباله های جمع آوری به محل تعین شده منتقل تا بوسیله ماشین های حمل زباله به محل دفن انتقال داده شوند . لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات