نوبخت :کارگروهی برای بهره گیری شهرداریها از ظرفیتهای قانون بودجه تشکیل میشود

نوبخت :کارگروهی برای بهره گیری شهرداریها از ظرفیتهای قانون بودجه تشکیل میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدباقر نوبخت در همایش شهرداران کلانشهرها و مراکز استانها در وزارت کشور سخن می گفت، افزود: باتوجه به اینکه در حال تدوین بودجه سال ۹۸ هستیم، این جلسه در زمان مناسبی برگزار می شود و من می توانم بیشتر در جریان مسائل شهرداری ها و مطالبات آنها قرار گیرم تا در صورت لزوم برای تخصیص مواردی در بودجه بستر سازی حقوقی و تقدیری در لایحه بودجه انجام شود .
وی افزود: شهرداری ها باید از ظرفیتهای موجود و آماده ای که در اختیار سازمان برنامه و بودجه است بهره برداری کنند .
نوبخت در فراز دیگری از سخنان خود به مواردی که به اقتصاد شهر می تواند کمک کند، اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال سهم عوارض شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه سنواتی شهرداری ها، یارانه حمل و نقل و مترو، کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان تاکسی ها، مشارکت در قطارهای شهری، کاهش آلودگی و ساماندهی پسماندها دیده شده است .
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ظرفیتی در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ برای ایجاد اشتغال، برنامه هایی تعریف شده است که برخی از آنها به شهرداری ها مرتبط می شود و اعتبارات آن مهیا است .
این تبصره ظرفیتی برای اقتصاد شهری و بودجه شهرداری ها بوده که طرح های بازسازی محلی بافت های فرسوده از جمله برنامه های آن است .
وی خاطرنشان کرد: باگذشت نیمی از سال هنوز از این ظرفیت برای توسعه و بهبود اقتصاد شهری استفاده نشده است .
نوبخت تاکید کرد: دولت به ظرفیت مدیریت شهری برای توسعه ملی باور دارد. همچنین الگوی مدیریت استراتژیک را نیز طراحی کرده ایم که مدیریت واحد شهری به عنوان یک مدل تئوریزه شده است .
وی اظهار کرد: من نمی توانم از سازمان برنامه و بودجه اختیاراتی به شهرداران تفویض کنم اما می توانم ترتیباتی انجام دهم تا دفاتر برنامه و بودجه در استانها به شهرداران کمک کنند تا بتوانند با اختیارات محلی تصمیم گیری کنند .
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان یکی از ثمره های این همایش را تشکیل یک کارگروه ویژه دانست و اظهار کرد: این کارگروه متشکل از تعدادی از شهرداران، معاون عمرانی وزارت کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه خواهد بود که زمینه همفکری برای یافتن راههایی برای بهره گیری از ظرفیتهای موجود بودجه چون تبصره ۱۸ و همچنین بررسی مسائل مالی شهرداری ها و استفاده از نظرات شهرداران برای تدوین بودجه سال ۹۸ را فراهم کند .
در این همایش تعدادی از شهرداران، مسائل و مشکلات شهرداری ها را با رئیس سازمان برنامه و بودجه در میان گذاشتند و پیشنهادهایی در خصوص تفویض اختیارات بیشتر به شهرداران و مدیریتهای محلی، استفاده ازظرفیت شهرداری ها برای توسعه کشور، گسترش طرح های توسعه محلی به جای طرح های ملی و سپردن اجرای این طرحها به شهرداران و همچنین ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها ارائه شد .
گفتنی است در ابتدای این جلسه خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گزارشی از وضعیت اعتبارات و بودجه شهرداری ارائه کرد .
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شهرکرد

    منبع خبر

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد

    شهرداری شهرکرد یک شهرداری در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات