کعب عمیر:راه اندازی مجدد مترو اهواز با اختصاص بخشی از املاک شهرداری

کعب عمیر:راه اندازی مجدد مترو اهواز با اختصاص بخشی از املاک شهرداری

عضو شورای شهر اهواز از اختصاص بخشی از املاک شهرداری این کلانشهر به منظور راه اندازی مجدد مترو خبر داد.

رحیم کعب عمیر، در تشریح آخرین وضعیت متروی اهواز به برگزاری جلسه ای با حضور شهردار اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، مدیرعامل قطار شهری و شرکت کیسون اشاره کرد و بیان داشت: در این جلسه، شهرداری اهواز بخشی از املاک خود را برای راه اندازی مجدد مترو اهواز اختصاص داد.

وی ارزش این املاک را حدود ۴ هزار میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: همچنین ۳ هزار میلیارد ریال دیگر نیز از طریق اوراق مشارکت توسط بانک توسعه تعاون به پروژه مترو تزریق خواهد شد.

کعب عمیر با بیان اینکه بانک توسعه تعاون عاملیت شهرداری را مورد پذیرش قرار داده اذعان داشت: اما هنوز درخواست مجوز برای مرحله سوم برگزاری فروش اوراق مشارکت از سوی این بانک به بانک مرکزی ارسال نشده است.

عضو شورای شهر اهواز به بازدید کمیسیون عمران مجلس از پروژه مترو بازدید اشاره و تصریح کرد: در این بازدید قول مساعدت برای راه اندازی فاز اول داده شد که به تازگی از طریق وزارت کشور به شهرداری درخصوص پرداخت این مبلغ اطلاع رسانی شده است.

این مقام مسئول افزود: این مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال و به صورت اوراق مشارکت است و به محض شروع به کار مجدد پروژه به آن تزریق می گردد.

رحیم کعب عمیر بیان کرد: در صورتی که مبالغ یاد شده به پروژه تزریق شود تکمیل فاز اول ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان نیاز دارد و تکمیل فاز اول دست کم به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار داشت: تعداد ۶ رام قطار معادل ۳۰ واگن از طریق وزارت کشور درحال تهیه است که همزمان با بهره برداری از فاز اول به مترو اهواز اختصاص می یابد.

کعب عمیر درخصوص اختلاف بین شهرداری اهواز و شرکت پیمانکار کیسون گفت: این اختلاف به شورای عالی فنی کشور ارسال شده است و موضوع از طریق داوری حل و فصل خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد: ظرف یک هفته آینده ۶۰ میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه برای پرداخت بخشی از طلب کارکنان مترو به پیمانکار داده می شود که البته حدود ۳۵ درصد این رقم کاهش می یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات