شهردار شیراز عازم ترکیه شد

شهردار شیراز عازم ترکیه شد


شهردار شیراز برای حضور در شانزدهمین اجلاس جهانی اتحادیه شهرهای تاریخی، بامداد امروز عازم شهر بورسای کشور ترکیه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ۱۱۶ شهر از کشورهای جهان عضو اتحادیه شهرهای تاریخی هستند و مهندس اسکندرپور نیز به عنوان شهردار یکی از شهرهای عضو ضمن حضور در این اجلاس به ارائه سخنرانی با موضوع «نقش دولت های محلی در حفظ تنوع و هویت فرهنگی» خواهد پرداخت.
در این اجلاس که از تاریخ ۷ تا ۹ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر بورسا برگزار می شود، شیراز کاندید عضویت در هیات مدیره اتحادیه همچنین کاندید میزبانی هفدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی شده است که در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.
علاوه بر شیراز، هفت شهر دیگر جهان از جمله کازان (روسیه)، بلرت (استرالیا)، اودسا (اوکراین)، چنگدو (چین)، تاینان (چین تایپه)، الخلیل (فلسطین) و یزد (ایران) کاندیدای میزبانی هفدهمین اجلاس هستند که انتخاب محل برگزاری بر اساس رای اعضای هیات مدیره صورت می گیرد.
شهرداری شیراز بر آن است تا با استفاده بهینه از حضور در این برنامه علاوه بر شناساندن جاذبه­‌ها و فرهنگ شیراز، در حاشیه این اجلاس مذاکرات و رایزنی هایی نیز با شهرهای تاریخی جهان داشته باشد که به توسعه صنعت توریسم و رشد اقتصادی این شهر خواهد انجامید.
اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از سال ۱۹۸۷ با هدف تحقق صلح پایدار جهانی و حفظ میراث فرهنگی و مشترکات تاریخی اعضا آغاز به کار کرد و اکنون با بیش از یکصد عضو، فعال است. دبیرخانه دائم این اتحادیه در کیوتوی ژاپن قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات