یکی از برنامه های شهرداری  انجام مطالعات جهت مکان یابی واحداث سایت جدید زباله است

یکی از برنامه های شهرداری انجام مطالعات جهت مکان یابی واحداث سایت جدید زباله است

شهردار سنندج از انجام مطالعات برای مکان یابی طراحی و احداث سایت جدید زباله خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تبعات زیست محیطی، سایت های دفن زباله باید ساماندهی و از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: با هدف بررسی مشکلات محل دفن زباله های شهری، شهردار سنندج در جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط و جمعی از اهالی روستای کیلک وچنو مشکلات و معضلات فرا روی محل دفن زباله را بررسی نمودند.
شهردار سنندج اظهار داشت: تولید انواع پسماند در زندگی انسانها امری اجتناب ناپذیر است و ساماندهی و مدیریت پسماند یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های مدیران شهری است.
مهندس حشمت اله صیدی عنوان کرد: عدم توجه کافی و برنامه ریزی لازم در جهت ساماندهی پسماندهای شهری می تواند اثرات مخرب زیست محیطی را در سطح شهر دربرداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می شود؛ بیان کرد: انتخاب مکان مناسب برای دفن و زباله های تولید شده همواره از دغدغه های مدیران این شهرداری بوده است.
مهندس صیدی عنوان کرد: بخش زیادی از زباله های جمع آوری شده در سطح شهر در سایت زباله کیلک دفن می شود که قطعاًدر چندین سال آینده سنندج با مشکل کمبود مکان مناسب برای دفن بهداشتی پسماند مواجه خواهد شد.
وی از انجام مطالعات مکان یابی برای طراحی سایت جدید زباله خبر داد و گفت: طراحی و احداث سایت جدید دیگری در سطح شهر در راستای جلوگیری از تبعات زیست محیطی یکی از برنامه ها واولویت های شهرداری است.
وی تصریح کرد: در راستای مدیریت پسماند مطالعات در خصوص محل دفن زباله، اجرای عملیات اجرایی لازم و بهسازی و ساماندهی محل دفن فعلی را به صورت مستمر تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می نماید.
مهندس صیدی در ادامه با اشاره به اینکه شیرابه یکی از مهم ترین آلاینده ها در محل دفن پسماند است؛ تصریح کرد: معضل آلودگی ناشی از شیرابه پسماند می تواند عامل آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی باشد که باید تحت کنترل قرار گیرد.
وی افزود: مذاکرات لازم با مهندسان مشاور سد ژاوه در زمینه انتقال شیرابه، به تصفیه خانه فاضلاب صورت گرفته است.
شهردار سنندج ابراز امیدواری نمود: با تعامل دو سویه و هماهنگی با دستگاههای مرتبط بتوانیم در راستای ساماندهی و رفع مشکلات محل دفن زباله گامهای اساسی برداریم.
در این جلسه جمعی از اهالی روستای کیلک و چنو بخشی از مشکلات محل دفن زباله را با شهردار در میان گذاشتند.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات