برگزاری جشنواره سینمایی با موضوع متفاوت و متناسب در مشهد

برگزاری جشنواره سینمایی با موضوع متفاوت و متناسب در مشهد

برگزاری جشنواره سینمایی با موضوع متفاوت و متناسب در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی بعد از بازگشت از مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک که به میزبانی اصفهان برگزار شده بود، اظهارکرد: به بهانه اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره فیلم کودک سفری به اصفهان داشتم و از نزدیک شور و حال کودکان و نوجوانان اصفهانی و به تبع این نشاط کودکانه، فضای کل شهر را خوشحال و سرزنده تر از همیشه دیدم و در حاشیه این برنامه در مورد کم و کیف آن کسب اطلاع کردم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۶۱ شهرداری اصفهان در پی ایجاد یک رویداد مختص اصفهان بود تا به واسطه آن بتواند شهرت جهانی برای این شهر در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد کند لذا پیشنهاد ایجاد این جشنواره داده شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های شهرداری اصفهان باعث شد تا حتی در هیات دولت برگزاری این رویداد بین‌المللی در اصفهان به تصویب برسد، افزود: هم اکنون این جشنواره متعلق به شهرداری اصفهان است و وزارت ارشاد در برگزاری آن همکاری می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال از سوی شهرداری و بنیاد فارابی اعتبار پیش‌بینی شده است‌.

اصولی خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقاتی که در دولت قبل برای جشنواره افتاد و مرکزیت آن از اصفهان به شهرهای دیگر منتقل شد، اصفهانی‌ها این رویداد را در یونسکو هم ثبت کردند و در حال حاضر این جشنواره تنها رویداد اینگونه ایران است که در یونسکو نیز ثبت شده است.

وی با بین اینکه در نظر داریم برای مشهد نیز یک رویداد سینمایی بین‌المللی برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: در اصفهان برای دومین مرتبه با مدیرعامل بنیاد فارابی برای ایجاد این رویداد موضوعی که از همه جوانب مناسب مشهد باشد، گفتگو کردم .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیشنهاد جشنواره سینمایی با موضوع متفاوت و متناسب را برای اجرا در مشهد طرح کرد و گفت: با شهردار مشهد در این زمینه گفت‌وگو کرده‌ام و باید با سرعت و اهتمام بیشتری پایه این اتفاق را هر چه سریعتر بگذاریم تا در مشهد هم یک رویداد بین‌المللی هنری مانا شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات