۱۰۸۸ واحد مسکن مهر درگیلان امروز به متقاضیان واگذار شد

۱۰۸۸ واحد مسکن مهر درگیلان امروز به متقاضیان واگذار شد

خاوری سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان با ارائه آماری از وضعیت مسکن مهر استان گفت: از مجموع ۷۴۰۱۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، تاکنون ۶۳۱۳۵واحد با دارا بودن تمامی خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل گردیده است.
وی افزود: از مجموع واحد های مسکن مهر افزون بر ۱۰ هزار واحد باقیمانده است که ۴هزار واحد آن دارای متقاضی است که از این مجموع نیز ۳۳۶۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و۷۰۸ واحد درشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.
خاوری با اشاره به افتتاح ۱۰۸۸ واحد مسکن مهر دراین روز خاطر نشان کرد: از مجموع این واحد ها ۳۷۱ واحد مربوط به تعهدات بنیاد مسکن استان و۷۱۷ واحد مربوط به تعهدات راه وشهرسازی استان است که به تفکیک شهرها درآستانه اشرفیه۲۴ واحد،بندر انزلی۴۸ واحد ،تالش۱۴۰ واحد،رشت۳۸۵ واحد،رستم آباد ۲۰ واحد،لوشان۴۰ واحد ولنگرود ۶۰ واحد که به صورت نمادین در پروژه ۲۵۶ واحدی رستم آباد تحویل می گردد.
وی افزود:پروژه ۲۵۶ واحدی رستم آباد در ۳۲ بلوک ساخته شده که ۸۸ واحد آن امروز و۸۸ واحد آن نیز در دهه مبارک فجر واگذار می گردد و۸۰ واحد آن برای ساخت به سازنده خود مالک سپرده شده است.
وی هزینه تمام شده این واحدهای افتتاحی را با احتساب تسهیلات بانکی بالغ بر۵۷۳ میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال عنوان کرد.
مهرابادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر نیز با اشاره به ساخت ۲۶۲۰هزار واحد مسکن مهردر کشورگفت:مجموعا ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر در نظر گرفته شده که ۴۵ هزار میلیارد تومان آن از محل خط اعتباری و۱۰ هزارو پانصد میلیارد تومان از محل وصول اقساط و۵ هزار میلیارد تومان توسط سایر بانکها تامین شده است که از محل این تسهیلات تاکنون۲میلیون و۲۰۰ هزار واحد در شهرها و۴۲۰ هزار واحد در روستاها ساخته شده است .
درمناطق شهری از مجموع واحد های ساخته شده بالغ بریک میلیون و۷۲۱ هزار واحد تحویل شده ومابقی(۲۸۰ هزار واحد)به اتمام رسیده ولی نیاز به خدمات زیر بنایی دارد .
وی افزود :در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد نیمه تمام در سطح کشور موجود است که از این میزان ۱۰۰ هزار واحد آن فاقد متقاضی است که طی مصوبه ای مقرر شده است۵۰ هزار واحد فاقد متقاضی به نهادهای بهزیستی وکمیته امداد واگذارگردد و۳۵ هزار واحد نیز بدلیل اختلاف بین تعاونی ها ،هیئت مدیره و... در دادگاه ها در دست بررسی است ومابقی نیز مشکلات اندکی دارند.
احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه کار ساخت مسکن مهر تقریبا تمام شده ودر تحویل دادن نیاز به اعتبار است ،گفت:بالغ بر۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیر بنایی ، ۴۸۰۰میلیارد تومان برای خدماتی چون مدرسه ،مسجد کلانتری،مرکز درمانی .... و۳۰هزار میلیارد تومان برای محوطه سازی مسکن مهر نیاز است که انتظار داریم دولت با توجه به فصل کاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات