احیای سازمان عمران سیستان

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشکلات محیط زیستی و کمبود آب در منطقه زابل اظهار کرد: قرار است دولت تشکیلات مدیریتی که در گذشته به عنوان سازمان عمران سیستان فعالیت می‌کرد؛ را مجددا فعال کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این منطقه با محدودیت آب مواجه است؛ افزود: نمی توان دستگاه به دستگاه درباره سیستان تصمیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت‌های سیستان با توجه به وضعیت موجود مشخص شود؛ گفت:در حال حاضر آب مورد نیاز برای کشاورزی این منطقه تامین شده است.

کلانتری با بیان اینکه در خصوص تامین آب محیط زیست استان باید اقداماتی صورت گیرد, گفت: برای رفع این مشکلات باید سازمان عمران سیستان مجددا فعال شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید در جریان مشکلات سیستان قرار بگیرند، افزود:سالانه ۱.۶میلیارد متر مکعب آب به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا می کرد؛ که این میزان آب از مهر ماه سال گذشته به بیش از ۳ میلیون متر مکعب آب افزایش داشته است.

رئیس سازمان محیط با اشاره به آتش سوزی تالاب هورالعظیم نیز اظهار کرد: گزارش‌های مرزبانی حاکی از این است که نوع دود ناشی از آتش سوزی تالاب آبی رنگ بوده است؛ در حالی که دود ناشی از آتش سوزی سیاه می‌باشد؛ به همین دلیل شواهد بر عمدی بودن این حادثه دلالت دارند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات