ضرورت تغییر نگرش مدیریت شهری به سمت مشارکت عمومی

ضرورت تغییر نگرش مدیریت شهری به سمت مشارکت عمومی

به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم در مراسم افتتاح باغ کوثر فدک با بیان این مطلب گفت: مشارکت عمومی در حفظ و نگهداری فضا های شهری نیز می تواند هزینه های اجرای خدمات شهری را کاهش دهد.

وی با اشاره به بیانیه اجلاس مالزی در خصوص مدیریت جامع و مدرن شهری گفت: توسعه پایدار تضمین حیات نسل فعلی بدون به خطر انداختن حیات نسل بعدی است و برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمامی نهادهای مردم‌نهاد اعم از دانشگاه‌ها و انجمن‌های مختلف پای کار بیایند .

بابایی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری با دو مولفه حکومت شهری و یکی حکم‌روایی شهری روبرو هستیم، ادامه داد: حکومت شهری یعنی اینکه همه‌چیز را به دوست بسپاریم و بار اصلی مشکلات بر دوش دولت باشد  اما در حکم‌روایی شهری باید تمام انجمن‌های مردم‌نهاد و سرمایه‌گذارها و... در کنار دولت به ایفای نفش بپردازند .

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: لازمه توجه به بافت ناکارآمد و کم برخوردار شهری، اختصاص هزینه در اجرای ساماندهی و احیای آن است که مشارکت عمومی ساکنین این بافت شهری در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت اقدامات شهرداری تاثیرگذار است.

فریدون بابایی اقدم اضافه کرد: باغ فدک کوثر نمونه بارز مشارکت اهالی و شهروندان است که با مشارکتشان در بخش اجرا هم توانسته اند هزینه های ناشی از احداث پارک را کاهش دهند و هم مدت زمان اجرایش را به سه ماه تقلیل دهند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه شهرداری برای پروژه های عمرانی تخصیص شده تصریح کرد: بهره وری ۴۰ درصد بودجه جاری شهرداری نیز با استفاده از تمامی ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات شهرداری زمانی محقق می شود که دستگاه های خدمات رسان دولتی نیز در مدیریت واحد شهری مشارکت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات