موتور سواران کاشانی برای سلامت هم قسم  شدند

موتور سواران کاشانی برای سلامت هم قسم شدند

محمد حسین واحدیان گفت: طرح "قانون سلامت موتور سواران" با نام"قسم" همزمان با اجرای "جشنواره آموزش ترافیک" که یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است، با همکاری مشترک منطقه یک، سازمان فرهنگی ورزشی،  پلیس راهور  و دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مدت یک هفته در فرهنگ سرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به اجرا در می آید.

وی به افزایش تلفات و تصادفات موتور سیکلت ها در سطح شهر کاشان اشاره کرد و افزود : طرح"قانون سلامت موتور سواران" تحت عنوان"قسم" به منظور آموزش و فرهنگ سازی نسبت به ترغیب موتور سواران به رعایت قوانین و مقررات رانندگی در قالب کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان باتاکید بر ترویج فرهنگ ترافیک وتشویق موتور سواران به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،یادآور شد: در این برنامه موتور سواران متخلف از سوی اداره راهنمایی و رانندگی به منظورکسب آموزش مفاهیم ایمنی و ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به فرهنگ سرای معراج دعوت می شوند  و در این دوره آموزشی،  راکبان موتور سیکلت به فراگیری آموزش های ایمنی و رعایت مقررات عبور و مرور می پردازند.

واحدیان ، هدف از برگزاری  این دوره آموزشی را  ارتقای ایمنی عبور و مرور راکبان موتور سیکلت ،  رعایت مقررات عبور و مرور توسط راکبان موتور سیکلت ، تاکید براستفاده از کلاه ایمنی و حفظ حقوق شهروندان توسط رانندگان موتورسیکلت به منظور کاهش صدمات ناشی از تصادفات عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در  این دوره آموزشی که به مدت یک هفته در فرهنگ سرای معراج  برگزار می‌شود ،  موتور سواران  با استفاده از پخش کلیپ، نمایشگاه ، نصب بنر و همچنین بروشور و تراکت با حوادث و سوانح  ناشی از تصادف موتورسیکلت سواران آشنا  و از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم  به آن ها داده می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان اذعان داشت: در مدت زمان برگزاری طرح"قانون سلامت موتور سواران" تحت عنوان"قسم" ، کارشناسان پلیس راهور علاوه بر حضور در فرهنگ سرای معراج ، در مساجد منطقه یک و در بین نمازگزاران نیز حاضر و  به بیان نکات ایمنی و  آموزش ارتقای ایمنی عبور و مرور راکبان موتور سیکلت می پردازد.

واحدیان، در پایان ابراز امیدواری کرد: تا با برگزاری "جشنواره آموزش ترافیک" و طرح"قانون سلامت موتور سواران"  با نام"قسم"، راکبین نسبت به خطرات استفاده از موتورسیکلت و استفاده صحیح از آن در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات نقش چشمگیری در جامعه داشته باشند.

"نمایش خیابانی"، "کارگاه آموزشی و نمایشگاه"ویژه طرح قانون سلامت موتور سواران (قسم) ، برنامه "پلیس کوچولو"، "پرفورمنس"، "مدرسه ترافیک" از برنامه‌های "جشنواره آموزش ترافیک" است که با پیام"من شهروند قانون مدارم" با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و ارتقای ایمنی موتور سواران با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی و همچنین امنیت عابران پیاده طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ومدیریت منطقه یک شهرداری با همیاری معاونت حمل و نقل و ترافیک- دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور در سطح منطقه یک شهری کاشان ویژه نونهالان، کودکان و عموم شهروندان صبح و بعداز ظهربرگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات