تدابیر ایمنی سازمان آتش‌نشانی برای ایام محرم

تدابیر ایمنی سازمان آتش‌نشانی برای ایام محرم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آماده باش این سازمان در راستای ارتقاء ایمنی هیئت‌های مذهبی برای ایام محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

محسن گلابی در مورد تمهیدات سازمان آتش نشانی برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به آغاز محرم و شروع مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به منظور ایمن‌سازی محیط برای عزاداران حسینی در هیئت‌ها و تکایا، اقدامات لازم را در دو مرحله قبل از برپایی ایستگاه صلواتی و یا خیمه های عزاداری و بعد از برپایی مراسم انجام می دهد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی قبل از برپایی ایستگاه صلواتی افزود: کارشناسان سازمان از هیئت‌ها، تکایا و خیمه‌های عزاداری بازدید و موارد ایمنی را بررسی می‌کنند، همچنین ایستگاه های صلواتی و ... روز بعد توسط فرماندهان شیفت ایستگاه ها مجدداً بررسی می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: خاموش کننده‌های دستی نیز به صورت امانت به متولیان مراکز عزاداری و تکایا تحویل داده می‌شود تا حوادث احتمالی را مهار کنند.

وی اعزام و استقرار نیرو با خودروهای اطفائیه و یا موتورسیکلت به محل‌های عزاداری و معابر پر ترافیک شهر را از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت ایام محرم برشمرد و تصریح کرد: بازدید دوره‌ای فرماندهان شیفت از محل‌های عزاداری به صورت مستمر و ارائه پیشنهاد و تذکرات ایمنی به مسئولان و متولیان امر از اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی در این ایام است.

گلابی، به حضور و نظارت مستقیم مدیران، مسئولان و افسران کشیک در اماکن و مراسم عزاداری در دهه اول محرم اشاره و عنوان کرد: بازدید و استقرار نیروها و پوشش دهی ایمنی در میدان امام (ره) و دیگر مکان‌های شلوغ در روزهای تاسوعا و عاشورا از دیگر خدمات این سازمان به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات