مراسم عزاداری شب های بین الحرمین برگزار می شود

مراسم عزاداری شب های بین الحرمین برگزار می شود

به گزارش امور ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اهواز مراسم عزاداری شبهای بین الحرمین هم زمان با رسیدن ماه محرم  با استقبال عظیمی از عاشقان حسینی در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار خواهد شد.

سروش بزاز معاون هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز در این خصوص گفت: بین الحرمین به مثابه صخره ای استوار مقابل طوفان تبلیغاتی دشمن است که حقیقت عاشورا را بیان میکند و زنده نگاه می دارد.

سروش بزاز با تاکید بر زنده نگاه داشتن قیام امام حسین علیه السلام اظهار کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و همه ائمه اطهار علیهم اسلام  بر عزاداری سید الشهدا علیه السلام تاکید کرده اند و مراسم  بین الحرمین نیز با تاکید بر برجسته سازی جلوه های قیام حسینی و احیای آن در فرهنگ عمومی مردم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد با انتشار برخی انحرافات  عزاداری چهره نامتعارفی از شیعیان را به دنیا نشان دهد،اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان اسلام این است که وجهه ی نامناسبی از تشیع نشان دهد و روح سرزنده نهضت عاشورا را از بین ببرد لذا هدف ما این بود  که از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و به زبان هنر،عمق مظلومیت سید الشهدا علیه السلام و یارانشان را  نشان دهیم. رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله مهم تاکید کردند که تحریف حماسه عاشورا باید زدوده شود و اجازه ندهیم که مفاهیم و کارهای تحریف آمیز و غلط چشم ها و دل ها را از چهره مبارک و نورانی سید الشهدا منحرف کند.

وی با بیان  این که مراسم شبهای بین الحرمین برای نهمین باز از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برگزار می شود عنوان کرد: مراسم شبهای بین الحرمین مصداق بارز شعار "حب الحسین یجمعنا" است و عاشقان و دلباختگان امام حسین (ع) را با تفاوت سن و سلیقه گرد هم می آورد.

معاون سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز همچنین برپایی ماکت حرم ابوالفضل العباس(ع) فضای معنوی و روح بخش ایجاد کرده است و دل های شیفتگان سید الشهدا را روانه کربلا معلی می کند.

وی اذعان کرد: مراسم شبهای بین الحرمین در محل همیشگی خود واقع در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار می شود و هرشب شاهد اجرای تعزیه خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: این تعزیه مجلس مسلم بن عقیل (ع)،داستان ورود به کربلا ،داستان حر ابن یزید ریاحی (ع)،داستان طفلان کربلا و حضرت قاسم (ع) را روایت میکند.همچنین داستان شهادت مظلومیت حضرت علی اصغر (ع)و حضرت علی اکبر (ع)،دلاوری و وفاداری حضرت عباس  (ع) و نیز مظلومیت حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام الله علیها و داستان شام غریبان از جمله دیگر برنامه های آن است.

معاون سازمان فرهنگی افزود: در این مراسم مداحان برجسته کشور از جمله حاج صادق آهنگران حضور دارند و علاوه بر مراسم عزاداری ،برنامه های جانبی از جمله ایستگاه نقاشی ویژه کودکان طراحی شده است و برای رفاه حال عزاداران حسینی غرفه صلواتی نیز در محل برپا شده که از شهروندان پذیرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به این که خانواده شهدای مدافع حرم، مهمان ویژه این مراسم خواهند بود ادامه داد: به منظور خدمت بیشتر به شهروندان غرفه مشاور مذهبی نیز در محل یادمان بین الحرمین برپا ست و هرشب در این مراسم باشکوه گروه سرود ناشنوایان نیز برنامه اجرا می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: ارائه خدمات ایستگاه اتوبوس سلامت به طور رایگان باحضور کارشناسان، روانشناس و تغذیه  برای تمامی اقشار برپا شده است و اتوبوس انتقال خون نیز برای کمک به بیماران  و نیازمندان در این شب ها حضور دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات