فلورانس ؛ طوفانی خطرناک که تمامی سواحل اقیا ...

فلورانس ؛ طوفانی خطرناک که تمامی سواحل اقیا ...

به گزارش بحران نیوز روزنامه واشنگتن پست نوشت:طوفان بسیارخطرناک 'فلورانس' که به طرف ایالت های کارولینای آمریکا در حرکت می باشد، ممکن است از نوع چهارم آن بوده و به سرعت ۱۴۰مایل در ساعت برسد.مرکز ملی طوفان آمریکا آنرا 'بسیار خطرناک' خوانده و پیش بینی کرده است که از روز سه شنبه به شدت آن افزوده شده و به نوع پنجم طوفان فلورانس نزدیک شده است.

این مرکزگفته است: طوفان از سواحل شرقی در کناره های 'ادیستو' شمالی به سمت مرز کارولینای شمالی و ویرجینیا اوج گرفته و صدای آن در پاملیکو و آلبمارل شنیده خواهد شد.

پیش بینی های انجام شده توسط نمونه های کامپیوتری برای روز پنجشنبه نشان می دهد که در قسمت های شمالی کارولینای جنوبی و لایه های بالایی کرانه های اقیانوس رانش زمین اتفاق خواهد افتاد.

پیش بینی ها حاکی است که تغییرات در مسیر توفان امکان پذیر است و احتمال اینکه رانش زمین ابعاد بیشتری داشته باشد، وجود دارد. تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر از مناطق خطرناک تخلیه شده اند.

مرکز ملی طوفان آمریکا در اطلاعیه خود گفته است: مراکز کشوری در کارولینای جنوبی و منطقه آتلانتیک مرکزی باید به توصیه های مقامات ایالات متحده هشدار دهند که طوفان "فلورانس" بسیار خطرناک خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز ملی آمریکا در خصوص حوادث مترقبه، طوفان فلورانس به یک "طوفان بزرگ خطرناک" مبدل شده است که تمام ساحل اقیانوس اطلس را در بر می گیرد.

این مرکز همچنین می گوید: "امواج این طوفان خطرناک، زندگی در ساحل کارولینای شمالی و جنوبی را مختل خواهد کرد، و پس از آن سیل به وقوع می پیوندد.

اکنون طوفان دریایی «فلورانس» در اقیانوس اطلس قرار دارد که در ۶۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره برمودا قرار دارد. سرعت باد به ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می رسد. طوفان کمی ضعیف شده است، اما پیش بینی ها نشان می دهد که روز سه شنبه، شدت این طوفان دوباره افزایش یافته. دانشمندان هشدار می دهند که طوفان هر لحظه بزرگ و بزرگ می شود.

فرماندارهای ۴ ایالت کارولینای شمالی، جنوبی، ویرجینیا و مریلند بریا مقابله با طوفان وضعیت هشدار و آماده‌باش اعلام کرده‌اند.

به گزارش رویترز، طوفان فلورانس که از منظر شدت به طوفان درجه ۴ دسته‌بندی شده است، در حال نزدیک شدن به دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی است.

بنا بر گزارش‌ها، طوفان فلورانس که هنوز به این دو ایالت نرسیده، قوی‌ترین طوفان در سه دهه اخیر برای ساکنان و اهالی کارولینا است.

طبق پیش‌بینی‌ «مرکز ملی طوفان» در میامی آمریکا،  این طوفان که در حال حاضر با ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است، روز پنجشنبه به جنوب شرقی کارولینای شمالی در نزدیکی مرز ایالت کارولینای جنوبی می‎رسد.

این مرکز هشدار داده است که پنجشنبه شب، شدت طوفان فلورانس به طرز بسیار خطرناکی بالا می‌رود.

رالف نورتام» فرماندار ویرجینیا هم دستور تخلیه به ۲۴۵ هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی این ایالت را صادر کرده است.

هنری مک مستر» فرماندار کارولینای جنوبی هم در اقدامی مشابه به بیش از یک میلیون ساکن منطقه ساحلی این ایالت دستور تخلیه داده است.

بنا بر گزارش‌ها، روز سه شنبه حداقل ۲۵۰ هزار تن از ساکنان منطقه شمالی ایالت کارولینای شمالی از منازل خود تخلیه شده اند.

گفتنی است، پیش از این مقامات آمریکا به دلیل طوفان ایرما تخلیه مردم از جنوب شرقی فلوریدا، از میامی را آغاز کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات