میز خدمت الکترونیکی چیست؟
میز خدمت الکترونیکی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد در شهرداری اصفهان استقرار یافته است.
این دستورالعمل که با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» مطرح شده، تمام دستگاههای اجرایی را موظف میکند که نسبت به راهاندازی میزخدمت الکترونیکی تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاههای ارتباطی قابل حمل هوشمند اقدام کنند، در این راستا میز خدمت الکترونیکی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد در شهرداری اصفهان نیز استقرار یافته است.
میز خدمت به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و یا به معنای اختصاص نیروهای جدید برای پاسخگویی به شهروندان نیست، بلکه در راستای افزایش بهره وری از نیروهای موجود در واحدهای ارایه کننده خدمات و باجههای تعیین شده، استفاده خواهد شد. مدل نخست خدماتی همچون پرداخت عوارض خودرو و نوسازی و پاسخ به استعلامات است که در همان روز به ارباب رجوع پاسخ داده می شود و نوع دوم خدماتی است که برای انجام آن به زمان و فرآیندهای بیشتری نیاز است که در این موارد پس از تکمیل مدارک و فرآیندهای لازم، فرم رسید خدمت و زمان اعلام پاسخ به مراجعان اعلام می شود.
نظرات