بروز رسانی سامانه دریافت پیشنهاد، انتقاد، درخواست‌ها و شکایات مردمی شهرداری شیراز

بروز رسانی سامانه دریافت پیشنهاد، انتقاد، درخواست‌ها و شکایات مردمی شهرداری شیراز


مدیرکل بازرسی شهرداری شیراز گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه دریافت شکایات مردمی شهرداری شیراز به ‌صورت آنلاین درخواست‌ها، نظرات، پیشنهاد‌های خود را به اداره کل بازرسی اعلام کنند.
جمشیدی گفت: با توجه به گرایش جامعه به استفاده از ابزارهای نوین، شهروندان گرامی می‌توانند به‌صورت آنلاین، با مراجعه به پورتال اداره کل بازرسی و سپس سامانه دریافت شکایات مردمی شهرداری شیراز به نشانی http://shekayat.shiraz.ir/ پیام، فیلم، عکس  یا فایل صوتی مربوط به موضوعات موردنظر خود را به اطلاع کارشناسان و مسئولین مربوطه برسانند.
مدیرکل بازرسی شهرداری اظهار داشت: این سامانه از اوایل شهریورماه راه‌اندازی شده و امکان ثبت موضوعات در سه دسته طبقه‌بندی شامل ارائه پیشنهاد، تقدیر و تشکر و درخواست و شکایت در آن وجود دارد که پس از ثبت اطلاعات، کارشناسان و بازرسان این اداره کل نسبت به گزارش‌گیری دقیق، تحلیل، آسیب‌شناسی و داده‌کاوی از اطلاعات به‌دست‌آمده، اقدام می‌کنند. واحد بازخورد گیری و پیگیری ویژه از دیگر اقدامات در راستای پیگیری و دریافت نظر شهروندان نسبت به روند انجام کار است که تحت نظر بازرسان مربوطه انجام می‌گردد.
جمشیدی افزود: این سامانه که با هدف بهره‌مندی از نظرات شهروندان و بازخوردگیری از پیشنهادها، انتقادها، درخواست­ ها و شکایات مردمی برای ارتقای بهبود کیفیت ارائه خدمات به شهروندان، نظارت موثرتر بر عملکرد زیرمجموعه‌های شهرداری، سرعت دادن به رفع تعارضات و مشکلات مردمی راه‌اندازی شده است، امکان ثبت شکایت به‌صورت فوری باقابلیت افزودن مستندات شامل تصویر، صوت و ... همچنین امکان پیگیری شکایات با دریافت کد رهگیری را به شهروندان می دهد.
مدیرکل بازرسی شهرداری تاکید کرد: چنانچه شهروندان از نحوه ارائه خدمات زیرمجموعه­ های شهرداری شیراز در زمینه‌های نقض قوانین، عدم انجام‌وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات، انتقادی داشته و از این اداره کل خواهان رسیدگی برای احقاق حق خود باشند، یا به‌عنوان یک شهروند آگاه با احساس مسئولیت اجتماعی از سوء جریان اداری نظیر تضییع اموال عمومی یا دیگر تخلفات اداری شهرداری اطلاعاتی دارند، می‌توانند انتقاد یا اطلاعات خود ازاین‌گونه موارد را به سامانه دریافت پیشنهادها، انتقادها، درخواست­ها و شکایات مردمی اداره کل بازرسی شهرداری شیراز ارسال نمایند تا طبق مقررات به آن رسیدگی شود.
جمشیدی با اشاره به مطالب غیر مرتبط با وظایف ذاتی شهرداری، افزود: در خصوص این قبیل مطالبات، حتی‌الامکان با واحدهای ذی‌ربط مکاتبه شده و به شهروندان اعلام می‌گردد، ضمن اینکه پاسخگویی، به معنای حل مشکلات مطرح‌شده توسط شهروندان، نمی باشد.
مدیرکل بازرسی شهرداری شیراز، برقراری ارتباط بین شهرداری و شهروندان را ازجمله اهداف و نتایج راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات مردمی ذکر کرد و گفت: کم کردن مراجعه حضوری شهروندان در راستای تکریم ارباب‌رجوع، کاهش هزینه‌ها و بهبود خدمات‌رسانی به آنان از دیگر اهدافی است که شهرداری شیراز دنبال کرده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات