مساله حاشیه نشینی در زاهدان در حدی بزرگ و حاد شده که رفع و ساماندهی آن از توانایی ساز و کارهای یک استان خارج است.

مساله حاشیه نشینی در زاهدان در حدی بزرگ و حاد شده که رفع و ساماندهی آن از توانایی ساز و کارهای یک استان خارج است.

مهندس عبدالجلیل شهنوازی اظهار داشت: مساله حاشیه نشینی در زاهدان در حدی بزرگ و حاد شده که رفع و ساماندهی آن از توانایی ساز و کارهای یک استان خارج است.

برنامه های شورا با موضوع بررسی حاشیه نشینی در استان سیستان و بلوچستان، با حضور مهندس عبدالجلیل شهنوازی (رئیس شورای شهر شهرستان زاهدان) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مهندس عبدالجلیل شهنوازی با اشاره به رشد معضل حاشیه نشینی در سال های اخیر، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی و عمرانی را می توان قبل از مورد پیش بینی قرار داده و از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از خانه های تازه ساخت زاهدان بر اساس طرح تفصیلی بنا نشده اند، اظهار داشت: عدم توانایی مالی مردم در سیستان و بلوچستان باعث شده تا بسیاری از خانه های موجود در این منطقه غیر اصولی ساخته شده و فاقد سند به بهره برداری برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان با اشاره به ظرفیت مطلوب سرانه فرهنگی و آموزشی در این شهرستان، عنوان کرد: متاسفانه ظرفیت های مذهبی، ورزشی و اجتماعی حاشیه شهر زاهدان در شرایطی بسیار نامطلوب و زیر حداقل های ممکن قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری، توضیح داد: شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است، بر همین اساس برای اجرای پروژه ها باید از عوارض و درآمدهای خود هزینه کند.

مهندس عبدالجلیل شهنوازی با اشاره به این که سهم شهرداری از مالیات های دولتی بسیار ناچیز است، اظهار داشت: تاخیر در اجرای سیاست های مختلف و عدم وجود سیاست های درست در مدیران قبلی دولتی باعث شده تا شهرداری در مسیر درآمدهای خود با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مساله حاشیه نشینی در زاهدان در حدی بزرگ و حاد شده که رفع و ساماندهی آن از توانایی ساز و کارهای یک استان خارج است.

رئیس شورای شهر زاهدان افزود: رفع مشکلات حاشیه شهرهای استان سیستان و بلوچستان با تکیه بر یک اعتبار و اراده ملی امکان پذیر است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر زاهدان

    منبع خبر

    شورای شهر زاهدان

    شورای شهر زاهدان یک شورای شهر در شهر زاهدان می باشد

      نظرات