تحقق حمل‌ونقل چند وجهی با اتصال بندر انزلی به راه‌آهن

تحقق حمل‌ونقل چند وجهی با اتصال بندر انزلی به راه‌آهن

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های راهسازی استان گیلان و راه‌آهن رشت- انزلی بازدید کرد.

خادمی احداث خط‌ریلی رشت- انزلی را در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب مهم ارزیابی کرد و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت در ادامه مسیر به ایستگاه انزلی  می‌رسد و قطعه انتهایی این پروژه به طول ۳.۸ کیلومتر به اسکله بندر انزلی متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مطالعات ۳.۸ کیلومتر انتهایی این خط ریلی خبر داد و تاکید کرد: به منظور اتصال راه‌آهن به اسکله بندر انزلی یک پل به طول ۲۶۷۰ متر  بر روی مرداب انزلی احداث می‌شود که مطالعات و طراحی‌ها انجام شده و نقشه‌ها نیز آماده است.

وی افزود: مسیر ریلی رشت- انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در مرحله زیرسازی است و ۱۷ کیلومتر ابتدایی پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهره‌برداری از ۹ کیلومتر بزرگراه کنارگذر لنگرود

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از کنارگذر لنگرود از تکمیل باند دوم این محور خبر داد و گفت: این کنارگذر به طول ۹ کیلومتر در یک باند زیر عبور ترافیک قرار دارد  و باند دوم آن نیز تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی بهره‌برداری از این کنارگذر را موجب حذف ترافیک داخل شهر لنگرود دانست و عنوان کرد: با احداث این کنارگذر گلوگاه ترافیکی در این نقطه رفع می‌شود و تردد مسافرین و ترانزیت کالا در محور بزرگراهی ساحلی شمال تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از تخصیص اعتبار مناسب برای هزینه‌های تملک اراضی و عملیات تکمیل کمربندی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با بهره‌برداری از  کنارگذر لنگرود عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شرق کنارگذر نیز آغاز می‌شود.

خادمی در بازدید از کنارگذر انزلی ضمن تاکید بر افزایش توانمندی پیمانکار پروژه گفت: این کنارگذر به طول ۱۶ کیلومتر است که یک باند آن زیرعبور ترافیک قرار دارد و ۷ کیلومتر دیگر نیز تکمیل و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

رعایت معماری و منظر راه در تقاطع غیرهمسطح فومن

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به همراه نمایندگان شهرهای فومن و صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های این دو شهر بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در این دو شهرستان عنوان کرد: در صدد هستیم  با تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز راه فومن به ماسوله و محور قلعه رودخان ‌ را به راه اصلی تبدیل کنیم تا گردشگری در این استان تسهیل شود.

خادمی ادامه داد:‌ محور فومن-صومعه‌سرا- پونل به طول ۲۳ کیلومتر نیز  یکی از اولویت‌های اصلی در سال ۹۷ است و هم‌اکنون ۶ کیلومتر آن نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این محور در ترانزیت کالا و مسافر در کریدور بزرگراهی شرق به غرب و محور سراوان- آستارا به منظور افزایش ایمنی در محور فومن- صومعه سرا- پونل از نیوجرسی‌های مفصلی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از توجه به معماری و منظر راه در تقاطع فومن خبر داد و گفت: به منظور توجه به منظر راه در تقاطع غیرهمسطح فومن خاکریز‌های اطراف آن به پل تبدیل می‌شود.

خادمی بیان داشت: این تقاطع در مسیر ترانزیتی جنوب شهر رشت به سمت غرب استان گیلان قرار دارد که با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات