ورود ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید به شیراز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مجتبی زوربخش یادآور شد: این اتوبوس ها در گذشته خریداری اما به دلیل بدهی در پارکینگ شرکت ایران خودرو دیزل متوقف شده و آن شرکت پیگیر مطالبات و جرایم تاخیر پرداخت در قرارداد بود که پس از رایزنی توانستیم بدون جریمه، بهای اتوبوس ها را پرداخته کنیم. علاوه بر این نوسازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را نیز در برنامه کار خود داریم.
وی چشم انداز آینده سازمان متبوعش را حمل و نقل انسان محور دانست و گفت: در این راستا ۳۴ کیلومتر مسیر دوچرخه در ۱۱ منطقه شهرداری شناسایی شده است و به زودی با در نظر گرفتن مسیرهای دسترسی های اجرایی می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت پیاده راهها در حمل و نقل انسان محور گفت: به زودی در خیابان تیموری با ایجاد پیاده راههای عریض، مسیرهای مناسبی برای شهروندان ایجاد کرده تا ضمن حفظ حداقل سهم تردد موتوری،عبور افراد پیاده ودوچرخه سوار در آن مهیا شود. همچنین خیابان عفیف آباد، خیابان خیام و کوچه ادیان نیز به زودی جزو پیاده راه های شیراز می شوند.
دکتر زوربخش ایجاد تحول در عرصه حمل و نقل را ضروری دانست و افزود: در راستای راهاندازی سیستمهای حملونقل نوین به دنبال احداث تراموا و بی آرتی در شیراز هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بهترین شرایط اتوبوس ۷ سال و تراموا ۳۰ سال کارایی مفید دارد یادآور شد: راهاندازی ترامو هزینه ای بیش از راه اندازی خطوط اتوبسرانی دارد اما کیفیت خدماتدهی آن بهتر و بیشتر است.
مهندس زوربخش از همکاری با مشاوران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: احداث ترامو نیاز به ۹ ماه تا یک سال مطالعه دارد که بخشی از آن انجامشده و اگر موانعی وجود نداشته باشد طی دو سال آینده، تراموا در شیراز اجرایی میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: درنظر داریم خطوط تراموا را به شکل شبکه عنکبوتی و به گونه ای طراحی و راه اندازی کنیم که در خدمت مترو باشد. یعنی مسیرهای منتهی به خطوط مترو را به خوبی پوشش دهد.
وی با اشاره به اینکه احداث تراموا کمهزینهتر و سریعتر از مترو است، گفت: طراحی خطوط تراموا به شکلی است که ۸۰ درصد خطوط آن از مناطق کمتر برخوردار شیراز عبور می کند و ۲۰ درصد نیز از نقاط گردشگری وتوریستی شیراز می گذرد.
زوربخش احداث خطوط بی آر تی را تا پایان سال ۹۸ اعلام کرد و ابراز داشت: ۳۶دستگاه اتوبوس در خط یک بی آر تی از تقاطع غیر همسطح معالی آباد تا ایستگاه راه آهن در خدمت شهروندان خواهد بود و خط دوم با ۲۴ اتوبوس از میدان احسان تا چهار راه گمرگ پیش بینی شده است.
این مقام مسوول با اشاره به وجود ۱۲ هزار تاکسی در شیراز بیان کرد: با فعالیت اسنپ و تپ سی موج نارضایتی در بین رانندههای تاکسی ایجاد شد که ما در جهت حل مشکل این رانندهها، در حال برنامهریزی یک اپلیکیشن فراتر از اسنپ و تپ سی هستیم و برای این منظور یک مزایده راه اندازی می کنیم.
وی از تشکیل کمیته ناتوانهای جسمی و معلولان در معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد و گفت: برای تامین نیازهای ضروری این قشر از جامعه به دنبال برنامه های خاصی هستیم. و به زودی از میدان شهرداری تا میدان صنایع طرح مناسبسازی انجام میشودکه شامل ایستگاههای اتوبوس، ون ها و اتوبوس های مناسب، ساخت رمپ در مسیرهای رسیدن به ایستگاه و ایجاد دسترسی به مترو از جمله آنها می باشد.
زوربخش آرامسازی جریان ترافیک را از اولویتهای معاونت حمل ونقل دانست و گفت: سرعت گیرهای نامناسب باعث ایجاد نارضایتی در شهروندان و رانندگان شده و آنطور که می بایست در پیشگیری از حوادث ناشی از سرعت، کارساز نیستند؛ بنابراین در نظر داریم به جای سرعتگیر در خیابانها از سنگفرش هایی به طول ۱۵-۲۰ استفاده کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز تاکید کرد: حل ترافیک از اولویتهای ما است که معضلات ترافیکی در شهر را شناسایی و در جهت اصلاح، مناسبسازی چراغ ها در تقاطعها و توسعه علائم ترافیکی هستیم.
زوربخش در پایان سخنانش کسب رضایت مردم را بالاترین هدف سازمان دانست و گفت: برای اطلاع از انتقادات و پیشنهادهای شهروندان سامانه پیامکی، مجله ترافیک در شبکههای مجازی و خط تلفنی مستقیم ایجاد کردیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز
نظرات