یادمان بین الحرمین پذیرای عزاداران حسینی

یادمان بین الحرمین پذیرای عزاداران حسینی

به گزارش امور ارتباطات، سروش بزاز معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز از برگزاری پنجمین شب عزاداری سرور و سالار شهیدان در محل یادمان             بین الحرمین خبر داد.

بزاز اظهار کرد: مانند شب های گذشته یادمان بین الحرمین پذیرای دوستداران شهدای کربلا بود. به بهانه این برنامه و در حواشی آن فعالیت های بسیار دیگری انجام شد. از جمله راه اندازی پویش زینبی که در جهت ترویج حجاب زینبی است.

وی ادامه داد: مانند شب های گذشته برنامه با اجرای تلاوت آیاتی از قرآن کریم و زیارت عاشورا آغاز شد. پس از آن جمعیت عزادار در صفوفی مرتب و منظم به سینه زنی پرداختند. پایان بخش برنامه ها نیز اجرای برنامه تعزیه بود که مورد استقبال بسیار خوب عزاداران قرار گرفت.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی افزود: حضور سایر مسئولان شهرداری و دیگر دستگاه ها و هم چنین اعضای شورای شهر در کنار مردم عزادار از جمله صحنه هایی است که به خوبی دیده شده است.

وی به سایر برنامه های جنبی اشاره کرد و گفت: غرفه های بسیاری جهت بالابردن کیفیت برگزاری این برنامه درنظر گرفته شده است. از جمله غرفه های پویش زینبی، مشاوره و نذر کتاب. این غرفه ها همگی در خدمت شهروندان عزادار و در راستای تعمیق و گسترش هرچه بیشتر مردم با اهداف نهضت حسینی است.

بزاز هم چنین به استقبال عزاداران اشاره کرد و گفت: محیط محل یادمان به گونه ای است که خانواده ها می توانند در کنار هم برنامه ها را تعقیب کنند. ضمن آن که نظم و انضباط بسیار خوبی توسط خود مردم برقرار می شود. البته باید از زحمات حراست و بسیج که وظیفه تامین امنیت و نظم را برعهده دارند نیز تشکر کرد.

بزاز از راه اندازی دو پویش در محل یادمان بین الحرمین خبرداد و گفت: ظرفیت یادمان یک ظرفیت عظیم است که می توان کارهای بزرگ فرهنگی را با استفاده از این ظرفیت انجام داد. در ادامه با توجه به جوسازی های اخیر خصوصا در مورد حجاب دو پویش را راه اندازی کردیم. یک پویش با عنوان #من زینبی هستم و پویش دیگر با عنوان #یا رقیه. از خانواده ها درخواست کردیم با در دست داشتن پوسترهای طراحی شده با این موضوع، عکس گرفته و در سایر فضاها به ویژه فضای مجازی پخش کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات