برنامه های پیشنهادی بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی ابلاغ شد

برنامه های پیشنهادی بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی ابلاغ شد

برنامه های پیشنهادی بزرگداشت هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی که با هدف "ارتقای سطح مسئولیت و مشارکت های اجتماعی در ارتقای سطح ایمنی شهرها" تدوین شده، از سوی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛ برای برنامه ریزی و اجرا در شهرداری ها به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ در ابلاغیه هیربد معصومی اهداف و محورهای اصلی بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۹۷ شامل ارتقای سطح مسئولیت و مشارکت های اجتماعی به عنوان یک اقدام موثر و تاثیرگذار در کاهش وقوع و تاثیر حوادث در سطح شهرهای کشور و برنامه ریزی برای ارتقای سطح دانش تخصصی و تامین سلامت جسمی و روحی آتش نشانان لازمه ارتقای سطح آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح؛ اعلام شده است.

در ادامه این ابلاغیه، عناوین برنامه های اجرایی پیشنهادی ذکر شده که برگزاری مراسم بزرگداشت روز‌آتش نشانی و ایمنی و تقدیر از تلاش ها و زحمات آتش نشانان و خانواده های جانباختگان و مصدومین عملیاتی آتش نشان و برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه های مرتبط با آتش نشانی از جمله این برنامه هاست.

اطلاع رسانی مناسب برنامه های بزرگداشت روز "آتش نشانی و ایمنی" و همچنین اقدامات، توانمندی ها و برنامه های آینده سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان از طریق رسانه های جمعی (صدا و سیما، روزنامه ها و...) به افکار عمومی و شهروندان از دیگر برنامه های موردتاکید در این روز است.

برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ایمنی و استفاده از مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل حوادث و سوانح و اعطای درجات آتش نشانی مطابق دستورالعمل و شرایط احراز درجات آتش نشانان کشور، از دیگر عناوین برنامه های اجرایی پیشنهادی روز آتش نشانی و ایمنی است.

گفتنی است هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی مصادف با سالروز شهادت جمعی از آتش نشانان در عملیات اطفای آتش سوزی پالایشگاه نفت آبادان در جنگ تحمیلی می باشد که این موضوع از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور پیشنهاد و از سوی شورای فرهنگ عمومی از سال ۱۳۸۰ تصویب و در تقویم رسمی کشور درج شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات