تداوم اقدامات پاییزه توسط سازمان پارکهای تبریز/ لزوم پیوست فرهنگی در طرح های مرتبط با فضای سبز

تداوم اقدامات پاییزه توسط سازمان پارکهای تبریز/ لزوم پیوست فرهنگی در طرح های مرتبط با فضای سبز

به شهریار به نقل از  گزارش روابط عمومی سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز، علی مدبر در جلسه مشترک با مدیران این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون عملیات کاشت گلهای پاییزه در نقاط مختلف سطح شهر آغاز شده است.

مدبر با تقدیر از پرسنل این سازمان جهت فعالیت های مستمر و شبانه روزی در فصل کاری بهار و تابستان ، تصریح کرد: امسال شاهد حضور بی شمار گردشگران و مسافران تابستانی در پارکها و بوستان‌های سطح شهر بودیم که با همت همکاران مجموعه زمینه حضور این مسافران فراهم شد.

وی افزود: بی‌شک زمینه حضور همراه با آرامش و آسودگی مسافران و میهمانان جز با تلاش‌های همکاران و پرسنل مجموعه امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با بیان اینکه تا امروز بیش از ۷۰ درصد اعتبار مربوط به حوزه فضای سبز طی سال جاری جذب شده است، گفت: موضوع فضای سبز همواره به عنوان یکی از مهمترین مباحث شهری در تبریز به شمار می رود که تلاش داریم با برنامه ریزی های دقیق کیفیت و کمیت فضای سبز تبریز را افزایش دهیم.

مدبر با تاکید بر بسط و گسترش مباحث فرهنگی در سطح پارکها و بوستان‌های تبریز، اظهار داشت: به همین منطور باید بسته‌های فرهنگی داشته باشیم و تمامی طرح‌های ما در این زمینه دارای پیوست فرهنگی باشند.

وی یادآور شد: باید موضوعات فرهنگی را طی آیتم‌های مشخص برای پیمانکاران نیز مصوب کنیم تا به طور مثال برنامه‌ای داشته باشند که چطور از نشستن روی چمن‌ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز همچنین تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا  در دفترچه فضای سبز سال آتی موضوع خود اتکایی و خودکفایی پارکها را افزایش دهیم  به طوری که بتوان از طریق بوفه‌های خود پارکها هزینه نگهداری از فضای سبز را تامین کرد.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت بوستان‌های شهری برای توسعه سلامتی نیز اشاره کرده و گفت: می‌توانیم با تدوین برنامه‌های مشخص، مسائل ورزشی را در فضای پارکها راه اندازی کنیم.

وی همچنین به لزوم برنامه ریزی جهت کاهش هزینه ها در سازمان اشاره کرده و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه جویی، استفاده از کالای ایرانی و ... باید در جهت کاهش هزینه ها گام برداریم.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز تصریح کرد: بدین ترتیب تمامی واحدها باید در حوزه وظایف خود در زمینه کاهش هزینه ها تلاش کنند چرا که با توجه به مسائل عدیده اقتصادی چاره ای جز لحاظ کردن این مسائل نخواهیم داشت.

مدبر با بیان اینکه سطح علمی پرسنل سازمان پارکهای تبریز نسبت به دیگر مجموعه های شهرداری بالاتر است، گفت: ما می توانیم نه تنها برای دیگر شهرهای استان که حتی برای شمالغرب نیز الگوی خوبی ارائه دهیم .

وی با اشاره به کارکردهای اجتماعی شهرداری ها در برهه کنونی، یادآور شد: یعنی شهرداری ها جز مسائل خدماتی در زمینه اجتماعی نیز باید بتوانند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند .

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز ادامه داد: امروز در کلانشهرها با مشکلات مختلف اعم از زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، اعتیاد و... دست به گریبان هستیم که باید بتوانیم برای این موضوعات راهکار ارائه کرده و و چاره اندیشی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات