مهندس دوائی فر: شهرداری دزفول با خدمات رسانی خود در ایام محرم در خدمت عزاداران حسینی است

مهندس دوائی فر: شهرداری دزفول با خدمات رسانی خود در ایام محرم در خدمت عزاداران حسینی است

به گزارش روابط عمومی شهرداری دزفول، مهندس دوائی فر در رابطه با خدمات شهرداری در ماه محرم گفت : خدمات دهی شهرداری دزفول بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)، از پیش از شروع این ماه، آغاز و تا پایان ایام سوگواری ادامه دارد .

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری دزفول در این خصوص افزود: فعالیت های گسترده ای در حوزه های مختلف عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توسط شهرداری دزفول ویژه این ایام در حال انجام است .

شهردار دزفول گفت: خدمتگزاری به عزاداران حسینی افتخار بزرگی است که امسال نیز مجموعه همکارانم در شهرداری با آمادگی بیشتر نسبت به سال‌های قبل افتخار این خدمتگزاری را داریم .

شهردار دزفول تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با معاونین و مدیران مناطق و نیروهای عمرانی و خدماتی، فعالیت هایی از قبیل آسفالت، لکه گیری مسیر عبور هیات های عزاداران حسینی،  پیاده رو سازی مسیرها و... جهت سهولت در عبور و مرور عزاداران تا کنون صورت گرفته و در حال انجام است .

وی افزود: همچنین پاکسازی عمومی جهت این ایام شامل: شستشو و پاکسازی مسیرها و درب مساجد و حسینیه ها، هرس درختان، جمع آوری نخاله های مازاد از معابر، لایروبی جوی ها و... انجام می شود .

مهندس دوائی فر در ادامه گفت: آذین بندی و سیاهپوش کردن معابر اصلی سطح شهر، اهتزاز دو پرچم بزرگ در میدان های رودبند(ع) و قیصر امین پور، اهتزاز پرچم های مشکی بر روی پل ها و معابر ، طراحی و نصب بنرهای با مضمون فرهنگ عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر  از سایر اموری است که توسط شهرداری دزفول انجام شده است .

وی ادامه داد: همکاری با شورای هیات های عزادرای، همکاری با مساجد و حسینیه ها، همکاری با صدا و سیما، مساعدت ویژه جهت برگزاری مراسم عزاداری هفت محرم و آماده سازی محل برپایی نماز ظهر عاشورا از دیگر اقدامات شهرداری دزفول است .

شهردار دزفول سپس به موضوع عزاداری مردم متدین دزفول و توزیع نذورات توسط همشهریان گرامی در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت:از آنجائیکه در دهه نخست محرم به لحاظ پذیرایی از عزادا را ن سرور و سالار شهیدان در مقایسه با دیگر روزهای سال زباله  بیشتری در سطح شهر تولید می شود ، شهرداری دزفول به صورت ویژه نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسمانده‌ها اقدام می‌کند که امسال بیش از ۵۰۰ نیرو و چندین دستگاه خودرو، جهت پاکسازی مسیرهای عزاداران آماده به‌کار هستند تا شهر را به بهترین نحو برای عزاداری امام حسین(ع) آماده کنند، که این امر با همکاری و همیاری مناطق سه‌گانه انجام خواهد شد .

وی با بیان این که نیرو های خدماتی همواره و بخصوص در این ایام بیش از پیش مشغول پاکسازی و نظافت سطح شهر می باشند، گفت: پاکیزه نگه داشتن شهر بدون همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست .

مهندس دوائی فر افزود: شهرداری در روزهای تاسوعا و عاشورا ضمن جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، با همکاری سازمان های مردم نهاد کیسه های زباله‌ مورد نیاز شهروندان را بین مساجد، حسینیه ها و تکایایی که در مسیر عزاداری هستند ، تقسیم خواهد کرد .

شهردار دزفول اعلام کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از هفتم ماه محرم، زباله‌های موجود در بافت قدیم و مرکزی شهر در دو نوبت ظهر و شب جمع‌آوری می شوند و همچنین کشتارگاه شهرداری دزفول نیز به ‌منظور شهروندانی که قصد ذبح دام را در روزهای تاسوعا و عاشورا دارند فعال خواهد بود و دو دستگاه حمل لاشه نیز در مسیر حرکت هیئت ها در روزهای تاسوعا و عاشورا برای انتقال احشام ذبح شده جهت تایید دام پزشک به کشتارگاه مستقر خواهد شد .

وی درپایان از شهروندان خواست تا در نظافت و پاکی شهر بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا همکاری لازم را با نیروهای خدماتی شهرداری داشته باشند

لینک اصل خبر در سایت شهرداری دزفول

    منبع خبر

    شهرداری دزفول

    شهرداری دزفول

    شهرداری دزفول یک شهرداری در شهر دزفول می باشد

      نظرات