تصویب نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید و رفع ایرادات تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری

تصویب نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید و رفع ایرادات تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، این جلسه از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۷ با حضور آقایان مدینه، زلیکانی، یوسفی، آقامیری، قاسمی، شمشیربند و نقیبی در تالار جلسات این نهاد برگزار شد.

تعیین نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ ، رفع ایرادات تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری که از سوی هیات تطبیق فرمانداری مطرح شده بود و همچنین متمم قرارداد اجرای پروژه زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار از جمله مصوبات مهم سی امین جلسه شورای شهر ساری بود.

تصویب نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷

نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ پس از بررسی در کمیسیون بودجه و حقوقی به ریاست قاسم قاسمی و طرح در صحن شورا در نهایت به تصویب رسید.

بر این اساس نرخ های سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ در شهر ساری که به تصویب شورا رسیده به شرح زیر است:

* سواری تا ۳ کیلیومتر: ۱۰۵ هزار تومان
* سواری ۳ تا ۵ کیلیومتر: ۱۱۰ هزار تومان
* خودروی وَن تا ۵ کیلومتر: ۸۵ هزار تومان

در خصوص نرخ سرویس های مدارس مصوب شورا و عدم رعایت آن از سوی رانندگان در سالهای گذشته انتقادات و مباحث مختلفی از سوی اعضای شورا مطرح شد که قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی در پاسخ به آنها گفت: کمیته ۶ نفره ای متشکل از یک عضو شورا، نماینده تاکسیرانی، نمایندگان آموزش و پرورش نواحی یک و دو و نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش نواحی دوگانه تشکیل خواهد شد تا به طور دقیق بر اجرای صحیح مصوبه نظارت داشته باشند و مطمئناً متخلفان در این زمینه به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

رفع ایرادات تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری

هیات تطبیق فرمانداری ساری به تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری در سال ۱۳۹۷ بیست و دو ایراد وارد دانست که در جلسه سی ام شورا مجدداً مورد بررسی قرار گرفت.

این ایرادات که ابتدا در جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی بررسی شد، پس از طرح در جلسه شورا و بحث و تبادل نظرات فراوان در نهایت با رفع آنها به تصویب رسید تا برای تایید نهایی به هیات تطبیق فرمانداری ساری ارسال شود.

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی با بیان اینکه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری در سالهای گذشته با فرموله شدن و کارشناسی های فراوان در نهایت پس از ۶ سال به تصویب می رسد، این موضوع را در کشور کم نظر خواند و به فرزانه معاون شهرسازی شهرداری که در جلسه حاضر بود پیشنهاد کرد این تعرفه به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور ارائه شود.

تصویب متمم قرارداد اجرای زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار

قرارداد اجرای زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار که پس از برگزاری مناقصه به مبلغ ۷ میلیارد و هفتصد میلیون تومان با پیمانکار منعقد شده بود اما با توجه تغییر شرایط در حین کار و برآوردهای دقیقی که از بستر پروژه صورت نگرفته بود، پیشنهاد متمم قرارداد به مبلغ ۵ میلیارد از سوی شهرداری به شورا صورت گرفت که پس از بحث و بررسی در کمیسیون عمران و فنی به ریاست علی اکبر زلیکانی و همچنین تبادل نظرات کارشناسی در جلسه رسمی شورا، در نهایت به تصویب رسید.

فرامرز نقیبی عضو شورا با انتقاد از عدم دقت معاونت فنی و عمرانی شهرداری در برآوردهای اولیه که منجر به متمم ۵ میلیارد تومانی شد، به رشیدی معاون فنی و عمرانی شهرداری که در جلسه حاضر بود در این خصوص هشدار داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات