شیوه‌نامه بازدید تخصصی دهیاری‌ها با رویکرد آموزشی تهیه و ابلاغ شد

شیوه‌نامه بازدید تخصصی دهیاری‌ها با رویکرد آموزشی تهیه و ابلاغ شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای نظم بخشیدن به پایش مستمر و هدفمند دهیاری‌ها و بازدید‌های میدانی از فعالیت‌های جاری نهادهای مذکور، "شیوه‌نامه بازدید تخصصی دهیاری‌ها" تهیه و ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان مطلب فوق اظهارکرد:‌ در گام نخست، چارچوب کلی شیوه‌نامه بر اساس تحلیل وضعیت موجود و جمع‌بندی نتایج حاصل از بازدیدها و بررسی نقاط ضعف و قوت دهیاری‌ها تدوین و در گام بعدی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها و در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی و امور مالی دهیاری‌ها، شیوه‌نامه مذکور تهیه و در نهایت از سوی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد.

وی؛ این شیوه‌نامه را مشتمل بر چک لیست مواردی دانست که هر یک از واحدهای تابعه وزارت کشور در بازدید از دهیاری‌ها می‌توانند آن را مبنای پایش خود قرار داده و بر اساس آن کنترل‌های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: بدیهی است در اولین لایه نظارتی، بخشداری‌ها می‌توانند بر اساس این شیوه‌نامه به صورت منظم و ادواری دهیاری‌های تابعه را مورد پایش قرار دهند.

زیارتی در ادامه توضیح داد: در این شیوه‌نامه کوشیده‌ایم تا با نگاه جامع به تمامی وظایف و مسئولیت‌های دهیاری‌ها، قوانین و مقررات جاری دهیاری‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی؛ چک لیست کاملی از موارد مهم و مورد بازدید را تهیه نماییم.

وی افزود: در ضمیمه شیوه‌نامه مذکور، در قالب ۶ محور و ۸۰ عنوان مرتبط با امور دهیاری‌ها، مواردی در زمینه‌های امور مالی و حسابداری، پروژه‌های در دست اجرا، مدیریت پسماند روستایی، صدور پروانه ساختمان، اموال و ماشین‌آلات و کارکنان دهیاری آورده شده است.

زیارتی در ادامه با بیان اینکه رویکرد غالب این شیوه‌نامه، آموزشی است، گفت: ساختار ابلاغی مبتنی‌بر بررسی وضعیت موجود فعالیت‌ها و امور خدماتی و عمرانی دهیاری‌ها بر مبنای وظایف ذاتی و توسعه‌ای آن‌ها است.

وی اضافه کرد: این شیوه‌نامه ملاک عمل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بوده و نتایج حاصل از آن به صورت فصلی برای جمع‌بندی و آسیب‌شناسی موضوعی و ارائه راهکارهای اجرایی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال خواهد شد.

زیارتی در پایان گفت: انتظار می‌رود اجرای شیوه‌نامه مذکور در استان‌ها ضمن افزایش تعامل دهیاری‌ها با مسئولان محلی ذی‌ربط، منجر به هدایت و راهنمایی دهیاران و کارکنان دهیاری در جهت افزایش سطح کیفی خدمات و همچنین اصلاح و بهبود روش‌های معمول و جاری دهیاری‌ها شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات