مزایده اتوبوس‌های جدید اراک انجام شد/ ورود ۱۱ اتوبوس به ناوگان طی هفته...

مزایده اتوبوس‌های جدید اراک انجام شد/ ورود ۱۱ اتوبوس به ناوگان طی هفته...

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با اشاره به برگزاری مزایده و بازگشایی پاکت‌های ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و پاک شهر اراک افزود: در این مزایده بهره‌برداری از ۱۱ اتوبوس نهایی شد.

حجت‌اله مرادی عنوان کرد: ۲۷ شهریور ماه مزایده بهره‌برداری از ۵۰ اتوبوس جدید برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک انجام و پاکت‌های مزایده بازگشایی شد.

وی گفت: براساس برگزاری این مزایده و بازگشایی پاکت‌ها برای بهره‌برداری از ۱۱ اتوبوس توسط ۴ بهره‌بردار پیشنهاد داده شد و مراحل اداری آن در حال انجام است که اگر این مراحل اتمام یابد و شهردار اراک نیز موضوع را نهایی کند ۱۱ اتوبوس در هفته آینده وارد ناوگان می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه قیمت پایه مزایده برای هر اتوبوس ۱۲۸ میلیون تومان بوده است که با توجه به نبود رقابتی برای بهره‌برداری تقریبا ۱۱ اتوبوس با همین رقم پایه به مزایده گذاشته شد؛ افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده این رقم در قالب ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اقساط ۵۰ ماهه پرداخت خواهد شد، همچنین بهره‌بردارانی که در حال حاضر دارای اتوبوس فعال در ناوگان هستند نیز می‌توانند اتوبوس خود را با قیمت‌گذاری کارشناسی تحویل دهند و مبلغ اتوبوس فعال نیز به عنوان آورده نقدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم که اتوبوس‌ها با آغاز مهر برای تسهیل در تردد شهروندان وارد ناوگان شود که این امر محقق نشد؛ عنوان کرد: تلاش بر این است با تسریع در اجرای روند اداری اتوبوس‌ها این هفته وارد ناوگان شوند و برای باقی اتوبوس‌ها نیز ۲ راهکار بیشتر وجود ندارد که باید شورای شهر اتخاذ تصمیم کند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک اضافه کرد: برای ورود باقی اتوبوس‌ها به ناوگان یا باید براساس پیگیری انجام شده به صورت یک‌جا اتوبوس‌ها به سازمان همیاری شهرداری تحویل شود یا باید مزایده‌ای دیگر در حداقل زمان ممکن و ضربتی برگزار و باقی اتوبوس‌ها تعیین تکلیف شوند. تا قبل از این بهره‌برداران خواستار تحویل اتوبوس‌ها به صورت رایگان بودند که این امر غیرممکن است و باید در مزایده شرکت کنند.


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

منبع خبر

شهرداری اراک

شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

    نظرات