تکمیل آزادراه تهران ـ شمال در گرو تامین اعتبار بالغ بر دو هزار میلیارد تومان
معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه تکمیل آزاد راه تهران-شمال به بودجهای معادل بودجه شرکت ساخت برای احداث کلیه پروژهها نیاز دارد، گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، راه اصلی و راهآهن با اعتباری حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۰ به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعهی زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سال ۹۰ اولویت ما پروژههای نیمه تمامی است که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: همه تلاش ما براین است که اعتبارات را به سمت این پروژهها سوق دهیم.
معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه از این پس در مطالعهی پروژهها دقت بیشتری صورت میگیرد، تصریح کرد: قصد داریم با طراحی بهینه و مناسب نظارت و کنترل کیفی را افزایش داده تا کیفیت پروژهها ارتقاء یابد و حداقل ۱۰ درصد در اعتبارات عمرانی وزارت راه و ترابری صرفهجویی شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعهی زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه حدود شش هزار کیلومتر راهآهن در دست احداث داریم، گفت: قصد داریم تا پایان سال ۵۰۰ کیلومتر راه را به بهرهبرداری برسانیم.
صادقی با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است، گفت: تلاش ما براین است که ۳۰۰ کیلومتر آزادراه را به بهرهبرداری برسانیم.
معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه دو هزار کیلومتر آزادراه و راه اصلی در دست احداث است و سعی داریم هزار و ۵۰۰ کیلومتر را افتتاح کنیم، خاطرنشان کرد: آزادراههای تهران- قزوین - رشت، ساوه - همدان و تهران - شمال از مهمترین پروژههای آزادراهی هستند که قصد داریم بر آنها تمرکز کرده و برخی از قطعهها را تا پایان سال ۹۰ افتتاح کنیم.
وی در ادامه افزود: برای احداث آزادراه تهران- شمال حداقل به دو هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم این درحالی است که برای کل پروژههای در دست اقدام شرکت ساخت و توسعهی زیربناهای حمل و نقل کشور دو هزار و ۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.
صادقی گفت: با بودجه موجود باید کل پروژهها را کنار گذاشته و اقدام به تکمیل آزادراه تهران - شمال کنیم، بنابراین به دنبال منابع دیگری به غیر از منابع دولتی هستیم.
معاون وزیر راه و ترابری از جلب مشارکت بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت برای تسریع در پروژههای آزادراهی خبر داد و اظهار کرد: راهآهنهای قزوین - رشت -آستارا، تبریز - میانه، راهآهن برقی اصفهان - تهران، برقیکردن راهآهن مشهد- تهران ، راهاندازی راهآهن بم - زاهدان که سیستانوبلوچستان را به فارس و مرکز کشور متصل میکند و تکمیل ایستگاه پایانی راهآهن اصفهان -شیراز از اولویتهای وزارت راه و ترابری در بخش راهآهن است.
نظرات