عزم جدی سازمان محیط زیست در اجرای دولت الکترونیک و شفاف سازی اطلاعات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمود نیایی افزود : سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر انجام تکالیف و تعهدات خود در اجرای دولت الکترونیک ، می تواند به منظور کنترل وکاهش آلودگی های زیست محیطی ، خط مشی مناسب و کارآمدی را با همسو کردن سازمان‌های دولتی و صنایع با فناوری اطلاعات ، به آنها ارائه کند.

وی اظهار داشت : برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در این زمینه تدوین شده است که در انتهای هر ماه عملکرد، چالش ها و مشکلات مشاهده شده آن ماه و همچنین برنامه اجرایی ماه آینده ، به اطلاع عموم خواهد رسید .

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متولی اجرای دولت الکترونیک در کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است ،گفت بسیاری از معضلات زیست محیطی کشور را می توان با امکانات فناوری اطلاعات محدود و یاکنترل کرد . لذا سازمان حفاظت محیط زیست همکاری گسترده تری در حوزه فناوری اطلاعات با وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد داشت  .

نیایی ، در ادامه به چالش‌های موجود در توسعه فناوری اطلاعات در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت:  با توجه به دستور صریح ریاست سازمان محیط زیست بر تسهیل روند  فعالیت ها و  الکترونیکی شدن آنها ، لازم بود بررسی کاملی در وضعیت موجود سازمان از نظر نرم افزاری انجام شود .

نتیجه این بررسی نشان داد که سیستم هایی بصورت جزیره ای در ادارات کل استان ها و همچنین معاونت های سازمان مرکزی بوجود آمده اند که هیچگونه یکپارچگی را با سایر سیستم ها پشتیبانی نمی‌کنند و با اینحال  با توجه به ذخیره شدن اطلاعات ، نمیتوان از آنها براحتی صرفنظر کرد .

وی در ادامه توضیح داد: کمبود نیروی انسانی ماهر و باتجربه یکی از مهمترین مشکل دفتر فناوری اطلاعات این سازمان است و متاسفانه طی چند ماه گذشته ، قرارداد توسعه و پشتیبانی شبکه انجام نشده و دفتر را با کمبود نیروی مضاعف مواجه کرده است ، به هر صورت  این دفتر تا حصول نتیجه  به پیگیری های خود در این زمینه  ادامه خواهد داد .

وی به عدم وجود یک تشکیلات مشخص در فناوری اطلاعات ادارات کل استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : در برخی استانها بخش فناوری اطلاعات زیرمجموعه اداره آموزش و در بعضی زیرمجموعه معاونت پشتیبانی و در برخی دیگر مستقل است و با وجود این پراکندگی، امکان سیاستگذاری مناسب و متمرکز از سوی دفتر فناوری اطلاعات سازمان محیط زیست بسیار دشوار است که به عنوان یکی از وظایف مهم ، این مورد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ، با اشاره به تشکیل دفتر فناوری اطلاعات گفت: با تدابیر و تغییراتی که در ماه‌های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات سازمان صورت گرفته است ، اطمینان داریم گام های بسیار موثری در رسیدن به این  اهداف برداشته خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات