بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم، اولویت مدیریت شهری

بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم، اولویت مدیریت شهری

رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری ؛
بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم، اولویت مدیریت شهری
رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری ؛ بازگشایی محورهای شهر مطالبه مردم، اولویت مدیریت شهری
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - یکشنبه ۱ مهر نود و ششمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستور:
- بحث و بررسی در مورد بازگشایی محورهای احساندوست و امام علی
در تالار شورا
برگزار گردید.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به معضل ترافیک شهر رشت که شهروندان مدتهاست با آن دست به گریبان میباشند، بازگشایی محورهای شهر را راهکاری تاثیرگذار برای بهبود وضعیت کنونی دانست.
دکتر رسولی در این خصوص اظهار داشت با توجه به اتمام شش ماهه اول به عنوان فصول پروژه های عمرانی ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمامی همچون بازگشایی محورهای احساندوست و امام علی دو چندان شده است و مدیران مربوط باید تلاش خود را در به نتیجه رساندن این دو طرح دوچندان بکنند.
وی افزود: عدم اتمام طرح های مهم عمرانی که شهروندان توجه ویژه ای به روند اجرای آن دارند، باعث دلسردی جامعه از مدیریت شهری خواهد شد. رسولی ادامه داد: تاخیر چندین ساله و بدون دلیل در انجام یک طرح به هیچ وجه قابل قبول نبوده و باید گزارشی شفاف و مفصل شامل املاک خریداری شده، معارضین، مشکلات و پیشرفت دقیق طرح از سوی مدیران پروژه جهت آگاهی منتخبین مردم نسبت به روند کار به شورای شهر ارائه گردد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تاکید بر لزوم شفافیت مالی در پروژه های شهرداری، طرح جمع آوری آبهای سطحی را با ابهاماتی در زمینه پرداختهای مالی و صورت وضعیت دانست و خواستار ارائه گزارش کامل این طرح و بکارگیری یک کارشناس رسمی جهت بررسی های مورد نظر شد.
وی عدم رفتار حرفه ای و سیستماتیک را به هر دلیلی باعث نگرانی دانست و خواستار توجه و حمایت اعضای شورا به طرح شفاف سازی شد.
دکتر رسولی در خصوص طرح شورای راهبردی دیپلماسی اظهار داشت: در خصوص شهر خلاق ساختار نظارتی تعریف شده وجود نداشت و فرد محوری آسیبی جدی به این فرصت قابل توجه وارد کرد. وی افزود: با توجه به جغرافیای مناسب رشت با تعریف یک ساختار مناسب و شرح وظایف مشخص با بکارگیری از متخصصین امر و بهره وری از ظرفیت های موجود میتوان شهر و شهروندان را از منافع این برند بهرمند ساخت.
عضو شورای شهر رشت با مثال اصفهان پیگیری ایجاد شورای راهبردی دیپلماسی شهری را زمینه ساز فعالیت هدفمند برندهایی همچون شهرخلاق و بهره وری شهر از منفعت آنها دانست و افزود: در صورت برون سپاری فعالیتهای مدنظر شهر خلاق باز هم سیاستگذار در این حوزه باید مجموعه شهرداری باشد و این طرح توانایی مشخص کردن راهبردهای مد نظر مدیریت شهری در این حوزه را میسر میکند.
بهراد ذاکری با ذکر این مطلب که متاسفانه در انعقاد برخی قراردادها شهرداری با مشکل جدی روبرو میباشد، افزود: در برخی از پیمان ها شاهد این هستیم که بی توجهی در انعقاد آنها باعث این گردیده که عملا جای کارفرما و پیمانکار تغییر کرده و شهرداری در موضع ضعف قرار دارد.
وی ادامه داد بررسی ها نشان میدهد در برخی موارد در اعداد و ارقام پرداختی اختلاف وجود دارد و صورت وضعیت ها شفافیت لازم را ندارند و تهاتر های صورت گرفته با قیمت های غیرواقعه ای میباشد که باید در ابتدا با یک گزارش کامل و شفاف منتخبین مردم در شورای شهر در جریان جزییات گذشته قرار گرفته و تخلفات احتمالی پیگیری گردد و در ادامه با تدوین یک مدل و ساختار مشخص به وظیفه نظارتی خود در این حوزه بپردازند.
عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب که شرایط اولویت بندی پرداختی های مالی به پیمانکاران باید ضابطه مند باشد از ابهامات در این حوزه اعلام نگررانی کرده خواستار اولویت بندی پرداخت به پیمانکاران با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری و پرهیز از اعمال نظر سلیقه ای و رابطه ای در این خصوص شد.
دکتر ذاکری برند شهر خلاق خوراک را در کلیات یک دستاورد ارزشمند دانست که عدم نگاه تخصصی باعث ناکارآمدی و عدم تحقق اهداف اولیه آن دانست. وی افزود: باید مسیر مشخص و شفاف در حوزه شهر خلاق با اهداف مبرهن و راههای اجرایی نیل به آن تعریف گردد و با فراخوان اهل فن در این موضوع و متخصصین دارای رزومه و سبقه مشخص را جهت اعلام نظر کارشناسی و حتی زمینه سازی جهت بهره برداری های میسر دعوت کرد و بالاترین بهره وری را از این برند به نفع شهر و شهروندان داشت.
عضو کمیسیون عمران با تاکید بر این موضوع که صرفا مخالفت برخی از اعضای شورا با برگزاری فستیوال شهر خلاق به دلیل رقم هزینه ها نمیباشد، بی برنامگی، عدم شفافیت و ابهام در دستاوردها و نقاط هدف را علت اصلی این مخالف ذکر کرد و تاکید کرد باید بجای هزینه های گزاف و بی ثمر در شرایط کنونی با پرهیز از شخصی کردن مسائل شرایطی مناسب جهت بهره برداری منطقی و درست از این برند را در ساختاری کارآمد خواستار شد.
عکس : هاتف فرحناک
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات