انجام حدود ۴۰ درصد اهدای خون روزهای تاسوعا و عاشورای شهر مشهد در  ...

انجام حدود ۴۰ درصد اهدای خون روزهای تاسوعا و عاشورای شهر مشهد در ...

انجام حدود ۴۰ درصد اهدای خون روزهای تاسوعا و عاشورای شهر مشهد در پایگاه شهرداری / تقدیر مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی از مشارکت شهرداری مشهد در اهدای خون عزاردان حسینی

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری مشهد از استقبال و مراجعه ۸۷۳ نفر برای اهدای خون طی روزهای تاسوعا و عاشورا در پایگاه شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین حسامی با اعلام این خبر افزود: همانند سال‌های گذشته طرح راه‌اندازی پایگاه موقت اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرداری مشهد جهت فراهم آوردن این مهم برای عزاداران حسینی و پرسنل شهرداری، در سال جاری نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا و با وجود اینکه میدان شهدا به عنوان بزرگترین میدان شهر مشهد، در مسیر عبور دسته‌جات عزاداری و مردم به حرم مطهر می‌باشد، در روز تاسوعا، پایگاه اهدای خون موقت شهرداری مشهد پذیرای ۳۳۶ نفر از مراجعان برای اهدای خون بود.

استقبال حدود ۹۰۰ نفر از طرح اهدای خون روز تاسوعا و عاشورا در پایگاه شهرداری مشهد

حسامی خاطرنشان ساخت: همچنین در روز عاشورای حسینی، ۵۳۸ نفر از شهروندان، زائران و پرسنل شهرداری برای اهدای خون به شهرداری مشهد مراجعه نمودند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۸۷۳ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا به پایگاه موقت اهدای خون شهرداری مشهد مراجعه نمودند که از این تعداد، ۶۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری اظهار داشت: در همین راستا اهدای خون توسط سید حمید رضا اسلامی، مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی نیز در روز تاسوعا، در پایگاه اهدای خون شهرداری مشهد انجام شد که وی در این دیدار، از تلاش مدیریت شهری مشهد مخصوصا پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری جهت مشارکت در راه‌اندازی این پایگاه اهدای خون تقدیر نمودند.

اهدای خون ۶۳۰ نفر در شهرداری مشهد طی روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیر کل اهدای خون خراسان رضوی در این باره اظهار داشت: وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ اهدای خون در بین مسئولان عنوان نمود و اظهار کرد: تولید خون، اقدام حیاتی و یکی از رسالت‌های خطیر به شمار می‌رود به طوریکه از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی خود به فرآورده‌های خونی نیاز پیدا می‌کند.

اسلامی با بیان این مطلب که نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی چشم انتظار مراجعه مردم نوع دوست و خداجوی استان می‌باشند، افزود: همانگونه که می‌دانید سازمان انتقال خون وظیفه تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را بعهده دارد و تامین ماده حیاتی و ارزشمند با اهدای خون انسان‌های نوع دوست و ایثارگر میسر می‌باشد و از همه هم استانی‌های عزیز دعوت می‌شود در این امر خطیر ما را یاری نمایند .

وی اضافه کرد: در تاسوعا و عاشورای امسال و با توجه به سیاست‌های مدیریت اهدای خون و طرح نذر خون، در مجموع تعداد ۲۲۰۷ نفر به پایگاه‌های فعال اهدای خون مشهد مقدس مراجعه نمودند که از این میان تعداد ۱۶۰۴ نفر موفق به اهدای خون گردیدند .

سید حمید رضا اسلامی با اشاره به اینکه اهدای خون توسط ۶۳۰ نفر یعنی حدود ۴۰ درصد در پایگاه شهرداری مشهد انجام شده است، افزود: در این دو روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان ۵ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۴ درصد رشد داشته است و نسبت به متوسط اهدای روزانه سال گذشته در این دو روز ۸ درصد رشد در مشهد و ۶ درصد رشد در استان را شاهد بوده‌ایم .

احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات