همتی درهشتمین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی عنوان کرد:ضرورت نصب سامانه های پایش لحظه ای آب تا سال ۱۴۰۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در هشتمین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی که در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، ازبرنامه های حفاظت محیط زیست استان درموضوع سازگاری با کم آبی و ضرورت نصب سامانه های پایش لحظه ای در موضوع آب سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین نشست که با حضور تمامی اعضاء و با دستور کار ارائه گزارش برنامه های سازگاری با کم آبی استان و اقدامات انجام شده برگزار شد، گفت: درسال گذشته در راستای سازگاری با کم آبی ۱۵ واحد قالیشویی  و ۸۴ تصفیه خانه درشهرک های صنعتی و فاضلاب شهری پایش شده اند که این آمار حسب پیش بینی ها و برنامه ریزی های به عمل آمده درسال جاری به ترتیب به ۲۳ و ۹۳ نوبت ، درسال آینده به ۲۸ و ۹۷ نوبت  و درپایان برنامه ششم به ۴۵ و ۱۱۰ نوبت افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به اجرای برنامه های پایش شبانه و منابع آبهای سطحی و زیر زمینی اشاره کرد و افزود:این آمار از پایش شبانه ۴۲۲ واحد و پایش ۳۰ منبع آبی به ۴۵۸ و ۳۷ نوبت در سال آتی و به ۵۸۴ و ۴۹ نوبت درپایان برنامه ششم توسعه خواهد رسید.

این مقام مسئول همچنین درخصوص شاخص مقابله با واحدهای آلاینده منابع آب در سطح استان گفت: درراستای برنامه ریزی بلند مدت این اداره کل، تاپایان برنامه هفتم توسعه، اجرای ۱۵۷ برنامه برای کنترل و پایش زیست محیطی درحوزه آب پیش بینی شده است .

وی افزود: پایش زیست محیطی واحدهای صنعتی،خدماتی و معدنی درحوزه آب تا پایان برنامه ششم به۲۵۶۷  نوبت و تا پایان برنامه هفتم به ۲۳ هزار و ۶۵۸ نوبت افزایش خواهد داشت وپایش منابع آبهای سطحی – زیرزمینی نیز از ۳۰ نوبت درسال گذشته به ۵۹۷ نوبت درپایان برنامه یاد شده خواهد رسید .

همتی درخصوص سامانه های پایش لحظه ای در موضوع آب تصریح کرد: دستگاههای متولی می بایست به نحوی برنامه ریزی و اقدام نمایند که تا سال ۱۴۰۰ ، سامانه های پایش لحظه ای در موضوع آب را در واحدهای مشمول  همچون تصفیه خانه ها، صنایع بزرگ،بیمارستانها، سدها و منابع آب سطحی نصب نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی های صورت گرفته و پیش بینی شده ،درخصوص طرح های محیط  طبیعی جهت مقابله با شرایط کم  آبی در مناطق تحت  مدیریت به شاخص های حفاظت و احیاء،آبخیز داری و آبخوان داری،مقابله با گرد و غبار و مدیریت حیات وحش اشاراتی داشت و افزود: جهت احداث کانال های انتقال آب، حفر چاه و نصب تلمبه بادی و نیز احیاء و مرمت آبشخور ها و لایروبی چشمه ها،ایجاد سطوح آبگیر باران و....برنامه ریزی های اجرایی لازم صورت پذیرفته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات