مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در آستانه چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: انفجار انقلاب در حوزه محیط زیست

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در دومین روز از مهرماه ۹۷با هدف تشریح و بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه حفاظت محیط زیست استان در برنامه رادیویی دستاورد حضور پیدا کرد.

براساس این گزارش جعفری نژاد که ۵۰  دقیقه بصورت زنده از طریق رادیو با مردم صحبت می کرد گفت: ابتدا ضمن تسلیت و ابراز تاسف از حادثه ۳۱ شهریور اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از هم وطنان عزیزمان شد گفت : وقوع انقلاب برای حفاظت محیط زیست یک انفجار بود, چرا که انقلاب توانست سازمان و دیدگاهها را  از شکار بانی به محیط بانی , با برنامه ها , قوانین  و اهداف کلان تر ی تغییر دهد.

وی به نقش ساده حفاظت محیط زیست قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب حفاظت محیط زیست تحت عنوان شکاربانی , یک دستگاه ساده ,  صرفا" نقش حفاظت از گونه های حیات وحش را داشت , اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه در آستانه چهل سالگی انقلاب , حفاظت محیط زیست با ایفای نقش نظارتی حاکمیتی  در حفاظت از جنگل ها ,مراتع , حیات وحش , مدیریت صنایع , کنترل آلودگی و پسماندها  ,منابع آب  و حتی مدیریت شهری یک دستگاه تاثیرگذار و مهم  در تصمیمات کلان کشور بحساب می آید.

وی درادامه به نقش محیط زیست درایجاد شهرهای به روز اشاره کرد و گفت: نقش محیط زیست در مدیریت شهری بسایر حائز اهمیت است , تا جائیکه نمی توان شهری به روز و اصولی ایجاد کرد, اما نقش محیط زیست در مدیریت شهری و زیرساخت ها , سیستم های تصفیه ای فاضلاب مدیریت پسماند را نادیده گرفت.

جعفری نژاد به نگاه کلی حفاظت محیط زیست در کلان اشاره کرد و گفت: رویکرد محیط زیست در رشد و ارتقاء کشور , در کنار توسعه و سلامت جامعه و حفاظت از جنگل ها , آب و خاک مدیریت می شود.

این مقام مسئول پیوست های محیط زیستی برای طرح های توسعه ای را  بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود:سوابق نشان می دهد بیشترین علت از بین رفتن تمدن های گذشته , رعایت نکردن ملاحضات زیست محیطی در شور کردن آبها و آلوده نمودن خاک ها بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به لزوم اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در کشور و به تبع از آن در استان اشاره کرد و گفت: مباحث مطرح شده در این طرح و دسترسی به افق ۱۴۰۴که می بایست از ابتدای سال جاری عملیاتی می شد می تواند ما را در مسیری درست ,کارشناسی شده و اصولی قرار دهد چرا که هدف از اجرای طرح آمایش سرزمین , محیط زیستی مطلوب وعاری از فقر و سلامت است.

جعفری نژاد در ا دامه افزود : گرچه کهگیلویه وبویراحمد جزء استانهای پیش رو در اجرای این برنامه به شمار می رود اما تا رسیدن به اجرای کامل و موفق آن فاصله داریم , چرا که شاخص های تعریف شده شده در این برنامه  براساس شاخص های روز دنیا تعریف شده و اگر بخواهیم محیط زیستی سالم داشته باشیم و در کنار آن به توسعه پایدار دسترسی پیدا کنیم باید در اجرایی نمودن این برنامه تلاش ها را بیشتر نمایم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات