دستگیری پنج شکارچی متخلف بهمراه لاشه دو راس کل و بز در شهرستان کوثر اردبیل

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت : مصادف با ظهر روز عاشورای حسینی محیط بانان این اداره در حین اجرای گشت و کنترل در زیستگاه های منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با دریافت گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی و تردد خودروی مشکوک در یکی از زیستگاه های کل و بز وحشی، بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

مهدی کسایی افزود: محیط بانان با حضور نامحسوس در منطقه و دوربین کشی دیواره های صخره حاشیه رودخانه قزل اوزن موفق به مشاهده و شناسایی پنج نفر شکارچی غیرمجاز شدند.

وی افزود: با تعقیب متخلفین که در حال عبور از عرض رودخانه قزل اوزن و حمل دو لاشه بز کوهی بودند و اطمینان از محل استقرار آنان در کلبه یکی از باغات محل، طی تماس تلفنی با قاضی کشیک شهرستان و هماهنگی های لازم با پاسگاه نیروی انتظامی فیروزآباد، اقدام به ورود به باغ و کلبه مورد نظر گردید و هر پنج نفر متخلف در حین سلاخی لاشه بزهای وحشی شکار شده دستگیر ، بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: از متخلفین لاشه یک راس بز کوهی ماده بالغ ، یک راس بزکوهی نابالغ متولد امسال، دوکوله پشتی ، پنج دستگاه موبایل ، یک اسلحه شکاری ، سه عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و به همراه خودروی آنان به دستور مقام قضائی توقیف گردید.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر در پایان گفت : محیط بانان به محض دریافت گزارش و استقرار در نزدیکی محل زیستگاه کل و بز وحشی، اقدام به فیلم برداری و مستندسازی تمامی حرکات و اقدامات شکارچیان را نموده اند و تمامی مستندات ضبط شده بصورت لوح فشرده ضمیمه پرونده متخلفین شد.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰۰۰۰ هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات