دانشجویان برای اداره ارزان شهر ایده بدهند

دانشجویان برای اداره ارزان شهر ایده بدهند

شهردار اصفهان گفت: دانشجویان می‌توانند آزادانه و با امنیت خاطر دست به کار شده و برای افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و بهبود ترافیک شهری نظرات خود را مطرح کنند.

قدرت الله نوروزی امروز ( سه‌شنبه) در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک شهر خلاق است و به گفته یونسکو این شهروندان خلاق هستند که اصفهان را در زمره شهرهای خلاق جهان قرار داده اند.

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود گفت: حتی اگر از شهرهای دیگر به دانشگاه اصفهان آمده‌اید، اکنون شهروند این شهر محسوب شده و در کنار علم‌آموزی می‌توانید نقش مشارکتی مهمی در اداره شهر داشته باشید و طرح‌های خلاق ارائه دهید.

شهردار اصفهان با تاکید بر تعامل همه جانبه شهرداری و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجو باید از زاویه‌ای مناسب شهر را نگاه کرده و در عرصه‌های کارآفرینی، اشتغال و تولید موفق ایده بدهد و این‌گونه در اداره بهتر شهر به شهرداری کمک کند، زیرا شهرداری به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای پاسخ به سوالات مهم در اداره شهر است.

نوروزی عنوان کرد: اصفهان در کنار یک رودخانه شکل گرفت، اما امروز با بحران خشکسالی روبرو است، بنابراین دانشجویان می‌توانند، ایده‌های خود را برای حفظ زیست‌پذیر بودن شهر ارائه و پایان نامه‌های خود را با این محور سامان دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در این راه بدون دخالت دولت و شهرداری آزادانه و با امنیت خاطر دست به کار شده و برای افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و بهبود ترافیک شهری نظرات خود را مطرح کنند.

نوروزی با اشاره به شرایط سخت اداره شهر، افزود: در شهرداری وارث بدهی‌های بسیاری هستیم که مدیریت آن در شرایط سخت تحریم بسیار مشکل شده است، اما تحقق ایده‌های شما دانشجویان امکان‌پذیر است به شرطی که به چگونگی حفظ و افزایش کیفیت اداره شهر از راهکارهای ارزان پاسخ دهید.

وی از ایجاد ایستگاه مترو در نزدیکی خوابگاه دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از نتایج افتتاح خط اول مترو، آسان شدن تردد دانشجویان از دورترین نقطه شهر یعنی شمال اصفهان به میدان آزادی بود تا به وسیله آن سریع و یکپارچه به مقصد خود در دانشگاه برسند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با ایجاد جایگاه مناسب در صفه، اتوبوس‌های مبارکه، سپاهان‌شهر و بهارستان دیگر نیاز نیست در داخل شهر تردد کنند و مسافران آن‌ها می‌توانند از صفه از طریق مترو ادامه مسیر خود را طی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات