پیگیری‌ها برای تخصیص پساب به فضای سبز شهر ادامه دارد

پیگیری‌ها برای تخصیص پساب به فضای سبز شهر ادامه دارد

به گزارش شهرنیوز، پیام جوادیان با اشاره به روند پیگیری تخصیص پساب برای توسعه فضای سبز شهر قم، اظهار داشت: در دوره‌های گذشته مدیریت شهری مصوبه‌ای با تائید وزیر نیرو مبنی بر تخصیص رایگان پساب به شهرداری قم وجود داشته که محقق نمی‌شود، بر اساس پیگیری‌های به‌عمل‌آمده تا انتهای سال ۹۵ درنهایت ۴,۵ میلیون مترمکعب به شهرداری اختصاص داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بابیان اینکه بر اساس قانون پساب ۴۰ درصد پساب باید به بخش صنعت، فضای سبز و خدمات تخصیص داده شود، افزود: از طرفی تخصیص‌یافته به فضای سبز باید دارای استانداردهای خاصی باشد ازآنجاکه پساب استاندارد نیست از همین رو شهرداری اقدام به احداث تصفیه‌خانه دوم پساب در تپه‌های علائیر کرده که به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده احتمالاً تا پایان مهرماه سال جاری این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته جوادیان، بر اساس توافقات نهایی شده بنا است پساب باقیمت ۲۸۰ تومان به ازای هر لیتر به شهرداری واگذار شود که البته تاکنون قرارداد این توافق نهایی شده است.
وی در ادامه به اجرای طرح مطالعاتی مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و خاکستری اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین طرح جامع آب خام فضای سبز نیز تکمیل‌شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به سه طرح مناسب‌سازی مصرف آب فضای سبز در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: طرح جایگزینی پوشش گیاهی کم آب بر به‌جای گونه‌های پر آب بر و چمن، طرح مطالعات استفاده از مواد پلیمری جاذبه و سوپر جاذب‌ها، طرح استفاده و استحصال و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی برای استفاده در فضای سبز سه طرح مهم مطالعات در سال جاری است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات