ضرورت مرمت و به‌سازی بافت تاریخی کرمان

ضرورت مرمت و به‌سازی بافت تاریخی کرمان


معاون معماری و شهرسازی عنوان کرد:


ضرورت مرمت و به‌سازی بافت تاریخی کرمان


سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان از شناسایی بناهای واجد ویژگی‌های تاریخی در محور گردشگری شهر کرمان خبر داد و گفت: شهرداری کرمان این بناها را به صورت موضعی – موضوعی شناسایی کرده و نسبت به طراحی و مرمت بدنه و دیواره‌ها طبق ضوابط نما، سیما و منظر شهری اقدام می‌کند.
مریم ایلاقی حسینی با اشاره به ضرورت مرمت و به‌سازی بافت تاریخی کرمان، افزود: با زنده نگه داشتن ارزش‌های محیطی و بصری بافت تاریخی شهر و ایجاد مسیرهایی برای چشم‌انداز معابر و مناظر شهری، کیفیت عرصه‌های عمومی شهر ارتقا می‌یابد.
وی از کرمان به عنوان شهر شش دروازه نام برد و بیان کرد: کرمان در گذشته شش دروازه و برج و بارو داشته ولی اقدامات در زمینه معرفی این ظرفیت کمرنگ بوده است.
ایلاقی حسینی از شناسایی دروازه‌ها و دیوارهای شهر و مکان‌یابی آنها روی نقشه خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه بر روی شش دروازه و قلاع دختر و اردشیر توسط مشاور انجام شده و فازهای بعدی محور گردشگری در دست طراحی است.
معاون معماری و شهرسازی، احیا و طراحی این خاطره تاریخی را ضروری دانست و افزود: بناهای تاریخی، اماکن فرهنگی، محورهای سیاسی و فضاهای تفریحی برای احیای "محور گردشگری شهر کرمان " شناسایی و به‌سازی می‌شوند.


فاطمه آرا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات