نشست هم اندیشی شهرداریاسوج با تشکل نهضت سبز زاگرس/ مقدم عضو افتخاری نهضت سبز زاگرس شد /تصاویر

نشست هم اندیشی شهرداریاسوج با تشکل نهضت سبز زاگرس/ مقدم عضو افتخاری نهضت سبز زاگرس شد /تصاویر

نشست هم اندیشی شهرداریاسوج با تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست صمیمانه که در محل سالن جلسات شهرداری یاسوج برگزار شد، شهردار یاسوج به ضرورت وجود تشکل ها در کشوراشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد به عنوان نهادهایی توانمند در تحقق الگوی مشارکت اجتماعی باید در جامعه پذیرفته و از آنان استقبال شود.

دکتر نستهن مقدم افزود: وجود تشکل های مردم نهاد به عنوان یک سازمان غیر دولتی فرصتی ارزشمند است که باید آن را غنیمت شمرد و از آن به عنوان یک پل ارتباطی بین شهروندان و دستگاههای اجرایی استفاده شود.

وی تشکل نهضت سبز زاگرس را یکی از فعالترین وپویاترین تشکل های شهریاسوج خواند وتصریح کرد: شاکله این گروه از جوانانی تشکیل شده که همگی دلسوز، پای کار، دغدغه مند و علمی هستند.

مقدم با بیان اینکه مبحث آموزش به شهروندان حلقه مفقوده ای است که در سایه موضوع فرهنگ سازی رنگ باخته، خاطرنشان کرد: لازم است آسیب شناسی لازم انجام شود، که به همین منظور آموزش وآگاه سازی شهروندان باید در اولویت قرار بگیرد.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه مسئولان باید راه ارتباط صحیح و اثرگذار با شهروندان را پیدا کنند تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد یکی از بسترهایی است که می توان از طریق آن با مردم ارتباط بهتری برقرار کرد وآنان را شهروندانی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بارآورد.

وی با بیان اینکههمه ایرادات فرهنگی نیست گاهی هم ناشی از ناآگاهی است، ادامه داد: در شهر یاسوج نیازمند تفکری هستیم که همه شهروندان این شهر را مانند خانه خود بدانند ومتوجه باشند که در صورت عدم رعایت قواعد وقوانین شهری به طریق قانونی با آنان برخورد می شود.

شهردار یاسوج بحران و تنش آبی را از مهمترین مشکلات پیش روی کشور و استان دانست و عنوان کرد: در زمینه مدیریت منابع آبی  تاکنون جلسات زیادی دراستان برگزار شده، که خروجی اثر گذار و لازم را نداشته است.

وی افزود: اگر در استان  فرهنگ عدم کشت با توجه به وضعیت تنش آبی اجرایی می شد در دراز مدت منافع زیادی عاید استان می شد، چرا که اگر محاسبه ای داشته باشیم مشخص می شود برداشت محصول در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استانهای همجوار مقرون به صرفه نیست.

مقدم با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آبی هم باید به تولید اقتصادی وهم اهمیت کالای مصرفی وارزش مجازی آبی توجه شود، اظهار داشت: برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی به حدی است که ۱۰۰ سال بارش نیز این کمبود را جبران نخواهد کرد.

وی ادامه داد: به دلیل حاکم شدن این وضعیت شاهد ارتزاق سخت روستاییان و در نتیجه مهاجرت آنان به شهری نظیر یاسوج هستیم که تبعات آن برهیچ کسی پوشیده نیست .

شهردار یاسوج نقش تشکل ها در صیانت وحفاظت از منابع آبی را پررنگ خواند و گفت: لازم است کمربند سبز یاسوج با مشارکت دستگاههای مرتبط به ویژه شهرداری ومحیط زیست ایجاد شود.

مقدم در ادامه ضمن استقبال از برنامه های اثرگذار و آموزش محورتشکل نهضت سبز زاگرس اظهار کرد: برگزاری مسابقه شهر پاک با محوریت نقش شهروندان و مدیریت شهری در ایجاد شهر پاک از جمله برنامه های فرهنگی بود که به همت شهرداری یاسوج برگزار شد و اثرات برگزیده در این مسابقه نیز مشخص شدند.

در ادامه دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس نیز سال رسمی فعالیت این تشکل را سال ۸۰ خواند وگفت: تیم اجرایی و جوان تشکل در راستای اهداف تعیین شده دراین سازمان از سال ۹۰ شروع به کار کرد و هم اکنون ۲۰ نفر به عنوان اعضای اصلی و شورای مرکزی برنامه ها را جهت دهی وهدایت می کنند.

امید سجادیان با بیان اینکه نهضت سبز هدفی جزبهبود شرایط  و وضعیت موجود  ندارد افزود: مطالبه گری بدون توجه به مسائل قومی وسیاسی جز اهداف اصلی تشکل نهضت سبز زاگرس است، به گونه ای که این تشکل همواره در زمینه معضلات اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: شعار نهضت سبز این است که شهروند خوب پایه گذار شهری خوب خواهد بود که باتوجه به این شعار ترسیم شده معتقدیم باید درکنار مطالبه گری از سازمان ها، برنامه لازم را نیز ارائه نمود و عملیاتی کرد.

سجادیان راه اندازی کمپین شهر پاک در قالب پویش هایی از جمله سه شنبه بدون خودرو وسه شنبه بدون کیسه پلاستیکی، پویش ملی خانه تکانی فرهنگی و درختکاری، برگزاری طرح جنگلانه با مشارکت مدارس، طرح کاشت گونه های بومی و بذر بلوط، ایجاد رویشگاههای طبیعی  گیاهان درحال انقراض، برگزاری و برپایی نمایشگاه و مسابقاتی با محور مسائل زیست محیطی وفرهنگی، تهیه پکیج لوازم التحریر برای ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان درمناطق محروم استان را ازمهمترین اقدامات انجام شده توسط این تشکل عنوان کرد.

دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس با اشاره به نقش و ارتباط اثرگذار سازمانهای مردم نهاد در مدیریت شهری وشهروندان بیان داشت: این تشکل در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی آمادگی لازم را جهت همکاری با دستگاههای مختلف خصوصا شهرداری برای ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی و محیط زیستی در جامعه دارد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست شهردار یاسوج به عنوان عضو افتخاری تشکل نهضت سبز زاگرس معرفی شد.

گزارش تصویری این نشست را «اینجا» ببینید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات