عملکرد شهرداری در حوزه مدیزیت سواحل بسیار مطلوب بوده است

عملکرد شهرداری در حوزه مدیزیت سواحل بسیار مطلوب بوده است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری انزلی:  عملکرد شهرداری در حوزه مدیزیت سواحل بسیار مطلوب بوده است.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر انزلی و به نقل از پایگاه خبری دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی سواحل ‎ با حضور بازرسان وزارت کشور صبح چهارشنبه در فرمانداری بندرانزلی برگزار شد.

حسن صفری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری انزلی در این جلسه گفت: ۲۱ کیلومتر از نوار ساحلی انزلی در اختیار سازمان ها و نهادهاست و ۲۷ کیلومتر از ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی بندرانزلی نیز در اختیار عموم مردم است.

وی با اشاره به دستور وزارت کشور در پیشگیری از حوادث در سواحل اظهارکرد: ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی را با سه مدیریت اداره می کنیم و در ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی ۶۵ نقطه خطر آفرین قرار دارد که با ۱۳۰ ناجی آنرا پوشش داده ایم.

صفری یادآور شد: مدیریت شهری در حدود ۹ کیلومتر از نوار ساحلی را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه کلیات طرح سالمسازی سواحل وزارت کشور به مدیریت منطقه آزاد ابلاغ می شود، گفت: مدیریت و اجرا برعهده خود منطقه آزاد است و سومین بخش از مدیریت سواحل بر عهده بخش خصوصی مثل اردوگاه های نهاد های مختلف است.

صفری در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۳ در طول ۲۷ کیلومتر از نوار ساحلی و همچنین در نقاط خطر آفرین ۲۰۰ ناجی غریق داشتیم که ۵۴۰ میلیون تومان از اعتبارات وزارت کشور برای این بخش پرداخت شد. عمچنین در این سال ۲۷ غریق داشتیم و در سال ۹۴ با همان تعداد ناجی غریق و اعتبار آمار به ۱۷ غریق کاهش یافت.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندر انزلی با بیان اینکه در سال ۹۵ تصمیم گرفتیم در بخش عمومی، ساحل را به پیمانکار واگذار کنیم، خاطر نشان کرد: از سال ۹۵ به بعد در حوزه های شهری و روستایی از پیمانکار استفاده کردیم و تعداد ناجی را به ۱۳۰ نفر و اعتبارات را به ۳۴۰ میلیون کاهش دادیم.

صفری افزود: تعداد غریق در سه سال گذشته به ۶ نفر رسیده است که از ۶ غریقی که در سال ۹۷ داشتیم ۳ غریق در محدوده منطقه آزاد، یک غریق در استراحتگاه سنگاچین و یک غریق در دهکده ساحلی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه مدیریت خود افزود: شهرداری توانسته است عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشد اما متاسفانه در زمان شهردار سابق به دلیل عدم وجود سطل های زباله کل نوار ساحلی پر از زباله بود.

صفری در ادامه عنوان نمود: در بحث ناهنجاری های اجتماعی نیز کارهای خوبی انجام گرفته و بیشترین کار فرهنگی در طرح سالمسازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت بالای تصفیه خانه های فاضلاب برای تالاب انزلی افزود: دو تصفیه خانه در ناحیه غرب و شرق انزلی داریم که برای راه اندازی آن احتیاج به اعتبارات ملی داریم و امیدواریم در آینده مشکل تالاب انزلی که فاضلاب های شهر های همسایه به آن می ریزد حل شود.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندر انزلی در طول ۹ کیلومتر حوزه مدیریت سواحل شهرداری در سال ۹۷ هیچ گونه مورد غرق شدگی گزارش نشده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بندر انزلی

    منبع خبر

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی یک شهرداری در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات