نقش آتش نشانان در آرامش و امنیت جامعه کمتر از رزمندگان نیست

نقش آتش نشانان در آرامش و امنیت جامعه کمتر از رزمندگان نیست

به گزارش شهریار، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم ظهر پنجشنبه به مناسبت روز آتش نشانی در دیدار با جمعی از پرسنل آتش نشانی تبریز اظهار کرد: آتش نشانان افرادی هستند که داوطلبانه این مسئولیت را به عهده گرفته و این شغل چیزی جز ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی نیست .

وی افزود: در حادثه پلاسکو تهران همه دیدند که آتش نشانان چگونه مظلومانه و در جهت نجات جان هموطنان، جان خود را از دست دادند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آتش نشانان با نجات هموطنان، آرامش و امنیت را به جامعه هدیه می دهند و این کار بسیار مهم و ارزشمند است چراکه افرادی که مثلا در آتش گرفتار می شوند، نجات جان خود را مدیون فداکاری آتش نشانان هستند .

آل هاشم آتش نشانانی را از مشاغل سخت اما با اجری بالا دانست و گفت: کسی که جان خود را برای نجات جان دیگران به نظر بیاندازد و به مردم نفع برساند، محبوب ترین مردم می شود و پیامبر اکرم (ص) نیز در این خصوص فرموده اند که محبوب ترین شما نزد مردم کسی است که نفع و خیر او به مردم بیشتر باشد .

وی ضمن گرامیداشت تقارن سالروز دو حادثه شکست حصر آبادان و بمباران آتش نشانی آبادان که روز آتش نشانی نام گرفته است، عنوان کرد: خدمات ارزشمند آتش نشانان در واقع به مانند جانفشانی های رزمندگان دوران دفاع مقدس است و نقشی که آتش نشانان عزیز در ایجاد آرامش جامعه دارند، کمتر از نقش رزمندگان اسلام و دفاع مقدس نیست .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: از همه کسانی که در آتش نشانی ها به مردم خدمت می کنند تشکر و قدردانی می کنم.

وی همچنین تصریح کرد: از آقای شهین باهر شهردار محترم تبریز که در ایجاد زمینه و تجهیزات لازم برای آتش نشانی تلاش می کنند و همچنین آقای طالب نژاد، دکتر برزگر جلالی و بویژه کسانی که در صف اول خدمت هستند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند، هم قدردانی می کنم .

گفتنی است در پایان این دیدار، از کتاب "آموزش یار افتخاری" که از سوی آتش نشانی تبریز با هدف آموزش عمومی شهروندی به ویژه در مقطع دانش آموزان منتشر شده است، رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات