دیدار شهردار مشهد مقدس با خانواده های شهید موسوی قوچانی و شهید حسینی  ...

دیدار شهردار مشهد مقدس با خانواده های شهید موسوی قوچانی و شهید حسینی ...

دیدار شهردار مشهد مقدس با خانواده های شهید موسوی قوچانی و شهید حسینی محراب

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهردار مشهد با حضور در منزل شهید حجت الاسلام والمسلیمن عباس موسوی قوچانی و شهید علی اصغر حسینی محراب با خانواده های این دو شهید والا مقام دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، تقی زاده خامسی در دیدار با همسر و فرزندان شهید حجت الاسلام والمسلمین عباس موسوی قوچانی که شب گذشته با حضور احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر مشهد در منزل این شهید انجام شد با اشاره به رشادت های شهید موسوی قوچانی گفت: در دوران مبارزات انقلاب و جوانی با شهید آشنایی داشتم و معتقدم حق این شهید در مشهد ادا نشده است.
وی افزود: شهید موسوی قوچانی یکی از روحانیون جوان و بسیار فعال در دوران انقلاب بود که در کنار شهید هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری زحمات زیادی برای پیروزی انقلاب کشید.
*شهدا در این دوره مدیریت شهری پررنگتر شده اند
همسر شهید موسوی قوچانی نیز با تقدیر از حضور شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این دیدار با بیان اینکه من شما را به یاد می آورم که از دوستان شهید قوچانی بودید، اظهار کرد: قبل از آغاز بکار این شورا و شهرداری گمان می کردم که اگر این قشر بیایند شهدا کمرنگ خواهند شد، اما خوشبختانه در این دوره یاد شهدا پررنگتر شده است که از اینکه یاد شهدا را زنده نگاه می دارید تشکر می کنیم.
وی گفت: دو سال قبل درخواست نصب تصویر شهید موسوی قوچانی در بولوار آزادی مشهد و کتیبه زندگی نامه همسرم را در زیر سردیس این شهید ارائه داده ایم که هنوز به این درخواست پاسخ داده نشده است لذا خواستار اقدام در این زمینه هستیم.
شهردار مشهد مقدس در پاسخ به این خواسته همسر شهید از معاون و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد خواست که ظرف ۱۰ روز تصویر شهید موسوی قوچانی در بولوار آزادی و کتیبه زندگی نامه وی در محل سردیس این شهید والا مقام نصب شود.
*حضور در منزل شهید علی اصغر حسینی محراب
همچنین پس از این دیدار شهردارمشهد مقدس به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ، معاون و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی، رئیس پایگاه بسیج، مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد مقدس در منزل شهید علی اصغر حسینی محراب از شهدای دفاع مقدس حضور پیدا کرده وبا همسر وفرزندان این شهید والا مقام نیز دیدار کرد .
تقی زاده خامسی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار گفت: تصاویر شهید حسینی محراب در برخی نقاط شهر اکران شده است و یک خیابان و یک مدرسه به نام شهید نامگذاری شده است و آمادگی داریم در صورت درخواست خانواده شهید تصاویر بیشتری از این شهید در شهر اکران شود.
وی ادامه داد: تصمیم داریم کارهای جدید و با جاذبه بیشتر برای اکران تصاویر شهدا انجام دهیم و در کنار آن خیابان های فرعی را به نام شهدا عزیز نامگذاری کنیم که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
در ادامه این دیدار همسر و پسر شهید علی اصغر حسینی محراب با بیان خاطراتی از شهید، حضور شهردار مشهد و همراهان را باعث دلگرمی و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت دانسته و از این اقدام تقدیر کردند.
لازم بذکر است شهید حجت الاسلام والمسلمین عباس موسوی قوچانی در تاریخ ۶ فروردین سال ۶۱ در عملیات فتح المبین و شهید علی اصغر حسینی محراب در تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت رسیدند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات