برگزاری اولین همایش استانی علمی، تخصصی و آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی شهری

برگزاری اولین همایش استانی علمی، تخصصی و آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی شهری

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اراک؛ اولین همایش استانی علمی، تخصصی و آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی شهری به همت سازمان آتش‌نشانی اراک در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

در ابتدای این همایش که با حضور تنی چند از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، مهندسین کمیته‌های ۴‌گانه نظام مهندسی، کارشناسان شهرسازی شهرداری استان در فرهنگسرای شهر برگزار شد؛ آقازیارتی رییس سازمان آتش‌نشانی اراک ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: آموزش و پیشگیری در آتش‌نشانی مقدم بر عملیات است و با اجرای دقیق مقررات ایمنی در حین ساخت، می‌توان از بروز حوادث و آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری کرد و با همکاری و اهتمام ویژه مهندسان گرانقدر به مقوله ایمنی در ساخت و سازها، داشتن شهری ایمن دست یافتنی است.

در ادامه این همایش نادری نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک طی سخنانی اظهار داشت: در مدیریت شهری از مباحثی که به شدت نیاز به توجه دارد ایمنی ساختمان‌ها می‌باشد که نقش شهرداری و نظام مهندسی و هماهنگی بین این دو مجموعه در اجرای دقیق قوانین می‌تواند کمک شایانی به ارتقای ایمنی شهر نماید.

نادری در ادامه افزود: تاب آوری، ایمنی ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری در مجموعه مدیریت کلان شهر باید مدنظر قرار گرفته و در کنار اینها نباید آموزش‌های شهروندی برای رسیدن به یک شهر ایمن غافل شد.

در ادامه برگزاری این همایش که با استقبال بسیار خوب کارشناسان روبرو شد، بزرگ زاد از اساتید برجسته کشوری در زمینه ایمنی و مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان مباحث مربوطه را برای شرکت کنندگان تشریح کردند.

گفتنی است این همایش با شناساندن نقش شهرداری‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در راستای تحقق ارتقای ایمنی شهر برای اولین بار در شهر اراک برگزار شد.


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات