نکوداشت روز جهانی اکوتوریسم و آبزیان در بندر گناوه به مناسبت ۵مهرماه مصادف با روز جهانی اکوتوریسم و آبزیان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، به مناسبت ۵ مهرماه مصادف با  روز جهانی اکوتوریسم و آبزیان ، انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت شهرستان گناوه، تور پرنده نگری را همراه با گشت ساحلی در ساحل بندرگناوه برگزار کرد . اهداف این تور عبارت بود از: گسترش فعالیت های گردشگری، اشاعه و ترویج فرهنگ دوستی با محیط زیست و آشنایی با تهدیدات آبزیان. همچنین موضوع تور نیز عبارت بود از: شناسایی و مشاهده پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و پرداختن به اهمیت حضور و حفاظت از پرندگان و آبزیان.

غلامعباس محمدحسینی؛ مسوول کمیته پرندگان این انجمن بیان داشت: شهرستان گناوه دارای تنوع زیستی ارزشمندی هست از جمله پرندهای بومی گناوه شامل انواع کاکایی ها و پرستوهای دریایی، کنار آبزی شامل گیلانشاه بزرگ، انواع سلیم ها و آبچلیک ها، کشیم ها، چنگرها، حواصیل ها. پرندگان فصل پاییز هم از انواع اردک ها و غازها، پلیکان، اکراس سیاه . از شکاری های این فصل هم انواع سنقرها، دلیچه، لیل، سارگپه ها، کورکورها، عقابها، بحری، شاهین و بالابان . پرندگان کوچک هم مثل انواع سنگ چشم ها، چک چک ها، دم جنبانک، سسک ها، هدهد و دیگر گنجشک سانان را شامل می شود .

قابل ذکر است نوار ساحلی شهرستان گناوه زیستگاه بسیاری از پرندگان نادر حتی برخی مانند گیلاشاه در لیست انقراض جهانی و حفاظت شده می باشد که ضرورت دارد حفاظت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. پرنده نگاری از شاخه های جذاب طبیعت گردی است که بدون دستخوش در طبیعت با کمترین امکانات می توان موجبات رونق گردشگری و تفریح همشهریان را فراهم ساخت .

غلامرضا نعمتی؛ دبیر انجمن نیز اشاره نمود: بندر گناوه از ساحلی بی نظیر ماسه ای و خورهای متعدد بستری مناسب برای زیست آبزیان، پرندگان و رونق گردشگری برخودار که سالیانه میزبان میلیون ها گردشگر می باشد که با توجه بیشتر این صنعت بیش از گذشته در توسعه کشور نقش آفرینی نماید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات